Sv: Er NAV virkelig så ille?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Oslo78:Jeg er med på at velferdsstaten bør dekke noe av kostnaden jeg også, men jeg er ikke for 100 % sykepenger til mer diffuse diagnoser og subjektive plager.
Akkurat dette vil nok alltid være slik. Det er noe med at medisin er et fag som også hele tiden er i utvikling. Da jeg vokste opp, var det ingen som hadde diagnosen adhd (jeg vokste opp i ei bygd), nå vet de fleste hva adhd er, og diagnosen er vel også blitt mer differensiert med i alle fall add (og en til tror jeg? Men husker ikke nå hva?). Samme med dysleksi, som også er blitt utvidet til dyskalkuleksi.
Jeg har i tidligere diskusjoner om ME hevdet at det neppe er en - 1 - sykdom. Det er en såpass ny diagnose at jeg vil tro at det "vil skje noe" med diagnosen (enten vil den bli delt i flere diagnoser, eller den vil fremkomme som en "gammel sykdom i ny drakt", eller så vil det komme mer objektive diagnosekrav, eller den vil "forsvinne" eller, eller, eller) Poenget mitt med denne tiraden er at det vil alltid eksistere diagnoser som er uklare, nye eller av andre grunner ikke "helt håndfaste".