|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#421 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
Ja, hva var det for oppvisning? Utrolig kleint.
|
|
#422 |
|
fri
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Hun smiler jo ikke, og måtte jo dra ham med seg når han smilte i vei til fotografene. Fikk følelsen av at han er sikker på at han blir frikjent, og at han gleder seg til å kunne triumfere og svare på spørsmålene da. |
|
|
|
|
#423 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Hun må være en usedvanlig tolerant og godtroende kone som ikke ser noe galt i de Skype-samtalene og meldingene, og at de på ingen måte betydde at det var noe upassende mellom den hellige gubben hennes og en fjortenåring. "Det var bare sånn de pratet sammen." |
|
|
|
|
#424 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Ja, han svarte "Vi tar det seinere" til en av journalistene. Han tror jaggu at dette er plankekjøring, han.
|
|
#426 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Men hun er jo over konfirmasjonsalder og får ta ansvar selv.
|
|
#428 |
|
fri
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg tror hun har vært manipulert lenge, et skalkeskjul, og nå som ingen andre damer vil ta i ham med ildtang lengre og de mektige vennene har snudd ham ryggen, får hun ham endelig for seg selv. |
|
|
|
|
#429 |
|
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Fra VG sitt kommentarfelt:
Kjenner at jeg blir helt kvalm.
|
|
|
#430 |
|
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Æh, jeg skrollet gjennom dommen fra tingretten her om dagen, og angående tekstmeldingene: Etter at moren til jenta ringte Øygard og ba ham ligge unna datteren, sendte han to meldinger til henne, med et helt annet språk, type "Reidun og jeg er så glad i deg", og "Beste hilsner, Rune" og denslags. Og de meldingene lot han være igjen på telefonen. Alt det andre slettet han. |
|
|
|
|
#431 |
|
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Ja, jeg har også lest dommen de siste dagene, og reagerte på det samme. Det burde jo være et bevis for at han har noe å skjule.
|
|
|
#432 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Ikke sant?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 02-05-13 kl 15:26. |
|
|
|
|
#433 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Jeg tror vi må holde åpent for at mange av de som spør er unge og vet ikke bedre. Men det er klart at hvis dette kommer fra en jente tidlig i tenåra så skjønner man hvorfor slike er et lett bytte for erfarne menn som er noe eldre. Jeg tror faktisk at mange ungdommer ikke vet at de har visse rettigheter uansett, at "å være med på det selv" ikke gir andre frikort. Det er nok mange foreldre som opplyser jentene sine om at de ikke må være "løse på tråden" og "by seg frem", men ikke om at ingen har rett til ta seg til rette med kroppene deres uansett hvordan de selv har forholdt seg. Sist redigert av banana : 02-05-13 kl 15:29. |
|
|
|
|
#434 |
|
|
Godt poeng, som jeg absolutt ikke hadde tenkt på. Jeg håper det er slik.
|
|
|
#435 |
|
This is normal!
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Fra vitnemålet til Øygards svigerinne (på db.no):
Ja, denne Vågådialeketen er jammen full av nyanser.
|
|
|
#436 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)¨Jeg håper at denne saken kan vise unge jenter at selv om de kanskje ble sjarmert, kan se at det er mange som synes det er helt uakseptabelt at gamle menn misbruker tilliten til unge jenter. |
|
|
|
|
#437 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Siden hele saken er basert på språktolkning; hvorfor er det ikke hentet inn ekspertvitner som kan slikt? Vi har vel rettslingvister i Verdens Beste Land?
|
|
#438 |
|
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Er det sånn at forsvaret kan be hvem som helst om å vitne, sånn helt uavhengig av om de har noe relevant å tilføye, eller kan retten avvise vitner om de ikke ser det er noe poeng?
så skjønner jeg godt at folk klager, jeg hadde også synes det var ganske upassende i en matte-oppgave på ungdomsskolen.
|
|
|
#440 |
|
Protonterapeut
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|