Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?
Opprinnelig lagt inn av Mei, her.
Ingling, du må vente en sesong før du begynner å grave og fjerne ting. Jeg satt på hendene mine første sommeren her. Det var så godt som ingenting som dukket opp, men da visste jeg i allefall det. Det tar også i allefall en sesong å bli kjent med hagen. Hvor vil du ha ting, hva vil du ha hvor - hvor smelter snøen først (her planter du løk) og hvordan bruker dere hagen. Len deg tilbake og legg planer for neste år.
Det er helt sant, faktisk.
Nå har jeg hatt hagen min i 4 somre og den 5. står for tur. Første året bare levde jeg med hagen og prøvde å finne ut hva som var hva. Jeg var helt ukjent med noen av typene blomster, busker og planter (hagen er bergensk og på H3, jeg er oppvokst med H7 på indre østlandet). Andre sommeren var jeg bekkenløs og elendig og kunne ikke gjøre så mye da heller. De to somrene bare rakte vi og fjernet det verste. Sommeren etter begynte vi skikkelig å rydde plantet en del her og der, og i fjor først tok det helt av med pallekarmer, skikkelig opprydning, nedklipping, 2000 blomsterløk osv.