Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-13, 12:47   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Men for å si hvordan jeg tenker miljømessig: Jeg tenker ikke på miljø når jeg bestiller ferietur. Men jeg tenker nok miljø når jeg avgjør hvor ofte jeg reiser på ferietur og hvor hen og hvor langt i den store sammenhengen. Men det er altså ikke en faktor idet jeg faktisk bestiller.

Gammel 11-04-13, 12:51   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men for å si hvordan jeg tenker miljømessig: Jeg tenker ikke på miljø når jeg bestiller ferietur. Men jeg tenker nok miljø når jeg avgjør hvor ofte jeg reiser på ferietur og hvor hen og hvor langt i den store sammenhengen. Men det er altså ikke en faktor idet jeg faktisk bestiller.

Der er jeg også. Hvis noen fikk inntrykk av at jeg aldri reiser med fly, er det altså feil.
Jeg hadde derimot hatt råd og tid til langt flere flyreiser og storbyferier enn det jeg faktisk gjør, og det er utelukkende miljøperspektivet som gjør at jeg ikke reiser mer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 13:00   #3
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Der er jeg også. Hvis noen fikk inntrykk av at jeg aldri reiser med fly, er det altså feil.
Jeg hadde derimot hatt råd og tid til langt flere flyreiser og storbyferier enn det jeg faktisk gjør, og det er utelukkende miljøperspektivet som gjør at jeg ikke reiser mer.

På jobb handler alt om "upscaling of good attitues and actions" om dagen. Forslag til hvordan man får "massene" til å tenke som deg, Rine?

Men seiøst, det er jo her hele greia ligger. Jeg vil tro tallet som nevnt tidligere i tråden ligger i gata at 90% egentlig ikke tenker miljø i det hele tatt i forhold til ferie. Det jeg blir fryktelig nyskjerrig på er hvor "grønn" man er ellers når man er så "flink" i forhold til bevisste valg med ferie og hvordan man veier disse tingene opp mot hverandre.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:42.