Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Suspendert kaffe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-13, 16:26   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Suspendert kaffe?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det varierer nok litt hvordan de gjør det, men jeg ser jo ikke noe galt i at kafeen får pengene for kaffen som er solgt.

Dette blir jeg veldig overrasket at du synes. Vanligvis innenfor bistandsorganisasjoner er det et mål å holde administrasjonskostnadene så lave som overhode mulig, men her er det altså rimelig at kafeen tjener like godt på dette som på "ordinære" gjester? Jeg vet ikke helt om jeg synes det er OK.

Gammel 10-04-13, 16:31   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Dette blir jeg veldig overrasket at du synes. Vanligvis innenfor bistandsorganisasjoner er det et mål å holde administrasjonskostnadene så lave som overhode mulig, men her er det altså rimelig at kafeen tjener like godt på dette som på "ordinære" gjester? Jeg vet ikke helt om jeg synes det er OK.

Hvis en vanlig hjelpeorganisasjon hadde gjort det samme hadde det vært noe helt annet.

Om jeg kjøper to kopper kaffe, så syns jeg det er helt forventet at det er penger kaféen tjener på meg.
At jeg bare drikker den ene koppen og gir den andre til noen andre skal vel ikke påvirke deres inntekt?

Gammel 10-04-13, 16:34   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At jeg bare drikker den ene koppen og gir den andre til noen andre skal vel ikke påvirke deres inntekt?

Nei, ikke vanligvis. Men når de fronter dette som en ordning for å kunne hjelpe folk med dårlig råd, og dermed både får gratis reklame og økt salg, så synes jeg de kunne sponse ordningen med litt av sitt eget overskudd.

Gammel 10-04-13, 16:38   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det påvirker jo deres inntekt om du kjøper en ekstra kopp som du ellers ikke ville kjøpt - det øker inntekten deres med X kroner (overskuddet per solgte kopp). Så om de sponset denne ekstra koppen med litt av dette (si halvparten, altså X/2), så vil de fremdeles ha høyere inntekt den dagen enn om de ikke hadde ordningen og du ikke hadde kjøpt den ekstra koppen. Og om de sponset koppen med hele overskuddet, altså X, så ville de ende opp med å tjene akkurat det samme den dagen som de ellers ville gjort, men de ville samtidig ha vært med på å glede noen med gratis kaffe, de ville fått reklameeffekt, og den lavere prisen ville øke sjansen for at flere ble med på ordningen.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.