|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Suspendert kaffe?
Dette blir jeg veldig overrasket at du synes. Vanligvis innenfor bistandsorganisasjoner er det et mål å holde administrasjonskostnadene så lave som overhode mulig, men her er det altså rimelig at kafeen tjener like godt på dette som på "ordinære" gjester? Jeg vet ikke helt om jeg synes det er OK.
|
|
|
#2 |
|
Guardian of the galaxy
|
Hvis en vanlig hjelpeorganisasjon hadde gjort det samme hadde det vært noe helt annet.
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Nei, ikke vanligvis. Men når de fronter dette som en ordning for å kunne hjelpe folk med dårlig råd, og dermed både får gratis reklame og økt salg, så synes jeg de kunne sponse ordningen med litt av sitt eget overskudd.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Det påvirker jo deres inntekt om du kjøper en ekstra kopp som du ellers ikke ville kjøpt - det øker inntekten deres med X kroner (overskuddet per solgte kopp). Så om de sponset denne ekstra koppen med litt av dette (si halvparten, altså X/2), så vil de fremdeles ha høyere inntekt den dagen enn om de ikke hadde ordningen og du ikke hadde kjøpt den ekstra koppen. Og om de sponset koppen med hele overskuddet, altså X, så ville de ende opp med å tjene akkurat det samme den dagen som de ellers ville gjort, men de ville samtidig ha vært med på å glede noen med gratis kaffe, de ville fått reklameeffekt, og den lavere prisen ville øke sjansen for at flere ble med på ordningen.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|