Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hyacinths hundetråd

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-13, 19:04   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hvis du vil at hun skal kunne sove flere steder er det jo bare å begynne å øve. jeg vil ikke ha min surrende alene rundt i huset om natten, det er derfor jeg vil ha henne på soverommet. Jeg vil ikke at hun skal måtte "passe på" et helt hus om natten.

Ser den. Det buret deres så forresten praktisk ut.

Det er forsåvidt ikke et mål at hun skal sove hvor som helst, men at hun skal finne et sted hvor hun kan ligge hele natta og morgenen uten å våkne. Det er det samme for meg hvor det er, egentlig, men ikke på soverommet. Og det hadde vært greit å slippe bur etterhvert. Vi har egentlig ikke plass. Men jeg ser for meg at hun hadde vandret rundt og skrapt på døra vår uten bur.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 19:06   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sånne, Sneglo. Både ute og inne. Men mulig området hun får gå på inne er litt stort, vi bruker dem bare til å sperre av med. Jeg vet ikke om hun hadde funnet roen bedre med et mindre område heller. Jeg vetikke. Og vi er lite borte, men ganske hyppig, så jeg synes det er litt dillete å sette dette sammen hver gang vi sksl ut. Har ikke plass til noen permanent installering.

Gammel 04-04-13, 19:10   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ser den. Det buret deres så forresten praktisk ut.

Det er forsåvidt ikke et mål at hun skal sove hvor som helst, men at hun skal finne et sted hvor hun kan ligge hele natta og morgenen uten å våkne. Det er det samme for meg hvor det er, egentlig, men ikke på soverommet. Og det hadde vært greit å slippe bur etterhvert. Vi har egentlig ikke plass. Men jeg ser for meg at hun hadde vandret rundt og skrapt på døra vår uten bur.

Det kan godt hende at vår hadde dødd av lengsel etter oss hvis hun ikke sov sammen med oss, altså. Vi har ikke prøvd, så vi aner ikke. På dagtid sover hun enten i kurv på kjøkkenet eller på teppet foran mannen når han har hjemmekontor. PÅ kvelden når vi ser på tv, ligger hun oppå armelenet til sofaen - i motsatt ende av der jeg sitter og når vi ikke er hjemme, ligger hun på ett av trinnene i trappen fra gangen opp til stuen og venter på at vi skal komme hjem. Vi bruker aldri bur til henne når hun er alene hjemme på dagtid. Jeg har sluttet å ha dårlig samvittighet for at hun er litt alene av og til - jeg tror ikke hun har noe tidsbegrep. Hun blir jo akkurat like glad når jeg kommer inn etter å ha hentet posten som når jeg har vært på jobb hele dagen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 19:18   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Min hund blir faktisk gladere jo lenger jeg har vært borte. Hun har ikke vært alene mer enn to timer om gangen ennå. Hvor lenge og ofte er deres alene?

Om dagen sover hunden vår i den ene ungens saccosekk. Det er helt selvvalgt. Hun elsker den. Derfor flyttet vi den ut på kjøkkenet. Der står også buret, men hun bruker det ikke på dagtid. Kjøkkenet er det eneste stedet vi har plass til noe bur. Vi har knøttliten gang. Men vi har forsåvidt plass på soverommet vårt. Når vi er i stua om kveldene, sover hun på teppene eller i sofaen, selv om hun har seng i stua.

Gammel 04-04-13, 21:00   #5
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Sv: Hyacinths hundetråd

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Min hund blir faktisk gladere jo lenger jeg har vært borte. Hun har ikke vært alene mer enn to timer om gangen ennå. Hvor lenge og ofte er deres alene?

Vår hund er alene hjemme fem dager i uka. Han er alene fra åtte til ca. kvart over to - da kommer eldstemann hjem. Jeg har ikke dårlig samvittighet, det virker ikke som om det plager han å være alene. Når vi gjør oss klar til å dra om morgenen så vet han at han ikke skal være med, så han legger seg på teppet i stua og bare observerer det hele etterhvert som familien drar. Jentungen og minstemann er de siste som forlater huset de fleste dagene. Han går løs rundt i huset når vi ikke er hjemme - med unntak av barnerommene og bad/toalett, der lukker vi dørene igjen.

Om natta sover han på en pute på gulvet på soverommet vårt, aldri i senga.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.