Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du benyttet deg av å leie klær til barna?
Ja, genialt da gitt. 4 2,15%
Nei, ikke i det hele tatt. 180 96,77%
Annet (Spesifiser) 0 0%
Oisann, en for mye. Snart sommer. 4 2,15%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-13, 09:37   #281
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Dette kan jeg ikke skjønne at folk vil benytte seg av.

Gammel 03-04-13, 09:43   #282
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noen av de som har kommentert inne på facebooksiden sier jo selv at de er uavhengige også viser det seg at de har flere av eierne på vennelista.

Svindel og svindel, loven sier at man kun kan ha bindingstid dersom forbrukeren får en klar fordel av dette. Jeg ser ikke denne fordelen. I tillegg markedsfører de produktet ved å si at det er lønnsomt for småbarnsforeldre. :neppe: Når heller ikke betingelsene kommer klart fram noen steder og de svarer ulikt for hver som spør dem så syns ikke jeg det er ubetimelig å spørre seg om det er svindel.

Gammel 03-04-13, 09:49   #283
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Problemet med å bruke venner til markedsføring er jo at det er ganske lett å oppdage og at man dermed mister mer troverdighet enn det man oppnår. Blir jo litt det samme som når nye medlemmer på forum bruker sitt første innlegg til å skryte av en nettbutikk, gjerne i en tråd der andre har vært kritiske.

Men at man deler statuser om sin bedrift på sin private FB er ikke akkurat uvanlig. Jeg har mange på lista mi som gjør det. Og det er helt greit så lenge det ikke blir for mye.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 09:54   #284
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sier meg enig med Zinatra. Man må gjerne bruke vener til markedsføring, men man bør være klar over negative effekten det har.

Jeg synes i tillegg det er stor forskjell å få venner til å skryte på nettsiden når man møter motbør kontra å dele bedriften sin status på fb.

Gammel 03-04-13, 10:39   #285
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Klart man kan like og støtte opp om egen jobb og venner. Like fullt synes jeg man langt fra trenger å fremstå som en objektiv part i den sammenhengen. Blir som om mannen min jobbet på legevakten som fikk kritikk og jeg skrev lange innlegg om hvor "flinke leger det var der så slutt å kritiser *sutrestemme* dem - jeg er fornøyd pasient". Når det da attpåtil KUN er ros fra den kanten - og ingen som tydeligvis er ekte objektive kunder, så synes jeg det må være helt på sin plass å kommentere, slik det er blitt gjort på FB-siden.

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Problemet med å bruke venner til markedsføring er jo at det er ganske lett å oppdage og at man dermed mister mer troverdighet enn det man oppnår. Blir jo litt det samme som når nye medlemmer på forum bruker sitt første innlegg til å skryte av en nettbutikk, gjerne i en tråd der andre har vært kritiske.

Men at man deler statuser om sin bedrift på sin private FB er ikke akkurat uvanlig. Jeg har mange på lista mi som gjør det. Og det er helt greit så lenge det ikke blir for mye.

Selvfølgelig, jeg er helt enig i dette. Jeg jobber med markedsføring så jeg er ikke akkurat ukjent med mekanismene. Men jeg syns det er dårlig stil å skulle hakke løs på alt, når selve konseptet er kritikkverdig nok. En ting er å kritisere at venner og samboere skriver lange skryteinnlegg (det syns jeg er på sin plass), en annen ting er å kritisere at de trykker "like" på innleggene (som var det jeg svarte på). Det syns jeg blir unødvendig nitpicking.

Sist redigert av Tallulah : 03-04-13 kl 10:44.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 10:48   #286
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg endret mine innlegg ved å ta bort nicket ditt og legge til hva jeg reagerte på. Jeg kommer ikke til å ta bort meningsinnholdet, siden det er grunnlaget for argumentasjonsrekken min.

Jeg syns det er fullstendig unødvendig å ta bort et innlegg bare fordi man opplever at noen er uenig, og deretter forlange at andre skal fjerne kritikken. Dette er et diskusjonsforum, stå for det du sier.

Gammel 03-04-13, 10:51   #287
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå har jeg endret mine innlegg. Jeg kommer ikke til å ta bort meningsinnholdet og hva jeg reagerte på, siden det er grunnlaget for argumentasjonsrekken min.

Jeg syns det er fullstendig unødvendig å ta bort et innlegg bare fordi man opplever at noen er uenig, og deretter forlange at andre skal fjerne kritikken. Dette er et diskusjonsforum, stå for det du sier.

Det har ingenting med at du er uenig, ikke i det hele tatt. Jeg spurte om du kunne ta det bort, fordi du hadde misforstått og jeg da hadde tatt det bort,men men, regnet med du ikke kom til å gjøre det. Sier meg ferdig med hele greia jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 10:55   #288
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hvis jeg har misforstått er veien å gå å forklare, ikke fjerne, deretter be meg fjerne argumentasjonen og til slutt komme med kommentarer om at du regnet med at jeg ikke kom til å gjøre det. Hvorfor be meg om det da? Det blir helt umulig å diskutere om man driver på slik. Jeg beklager at jeg skrev "sniping", om det var det du ble fornærmet over. Jeg kunne sagt det på en penere måte. Ellers kan jeg ikke se at innlegget mitt er så forferdelig at man trenger å fjerne det.

Jeg tror for øvrig ikke jeg misforsto, men siden jeg valgte å ikke sitere deg, men bare respondere så er jo det helt umulig å finne ut av nå. Jeg syns å fjerne innleggene sine slik og deretter komme med påstander om misforståelse er uredelig.

Gammel 03-04-13, 11:01   #289
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jo du misforsto, om du velger å tro på det eller ikke får være opp til deg. Jeg skulle selvsagt endret innlegget istedetfor å ta det bort, det er jeg enig i, men det får jeg ikke gjort noe med nå.

Gammel 03-04-13, 11:02   #290
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nei, du trengte ikke endre det heller, du kunne forklart hvorfor du mente at jeg misforsto. Det er uredelig diskusjonsteknikk å endre eller fjerne innleggene sine i etterkant, for å deretter påstå at meningsmotstanderen misforsto, uten å gi denne mulighet for å argumentere sin sak.

Gammel 03-04-13, 11:03   #291
Chablis
Drømmer

Standard

Javel.
Det er da ganske mange som endrer på innleggene sine etterpå har jeg sett.

Gammel 03-04-13, 11:08   #292
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det er ganske stor forskjell på å endre på skrivefeil, legge til info (og opplyse om at det er det man gjør), enn å endre meningsinnhold. Men nå lar jeg dette ligge. Du er klar over mitt standpunkt og det er unødvendig å dra det videre.

Gammel 03-04-13, 11:11   #293
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er i hvert fall veldig forvirrende for oss andre.

Gammel 03-04-13, 11:12   #294
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er ganske stor forskjell på å endre på skrivefeil, legge til info (og opplyse om at det er det man gjør), enn å endre meningsinnhold. Men nå lar jeg dette ligge. Du er klar over mitt standpunkt og det er unødvendig å dra det videre.

Flott, jeg ser hva du mener og er i grunn enig, så da blir det uansett ikke gjort flere ganger.

Gammel 03-04-13, 11:12   #295
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes forøvrig nesten synd på disse utleiegrunderne. De tenkte nok det var lurt, men det er det jo ikke. Og det kommer ikke til å gå.

Gammel 03-04-13, 11:13   #296
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Flott, jeg ser hva du mener og er i grunn enig, så da blir det uansett ikke gjort flere ganger.

Supert.

Gammel 03-04-13, 11:18   #297
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg synes forøvrig nesten synd på disse utleiegrunderne. De tenkte nok det var lurt, men det er det jo ikke. Og det kommer ikke til å gå.

Jeg tenker som så at de som tror det er så enkelt å starte ett firma som de har gjort. Vel ja da legger du opp til å gå på en kjempeblemme.

Jeg vil tro at pengene som er investert her vil gå tapt, så da får man jo håpe de har råd til å tape de pengene.

Det virker ikke for meg som det er gjort noe som helst resarch i forkant. Og da tenker ikke jeg at kun den barnehagen de jobber og får bearbeidet folkene er godt nok.

Hvor er markedsundersøkelsen for dette, hvor de har spurt flere og forskjellige folk rundtom i landet.

Se på den enkle undersøkelsen her i toppen som jeg lagde.
Den viser at jada, du vil få kanskje noen som gjør dette. Men når 98% eller hva det er her, glemte sjekke før jeg gikk inn på innlegg er negativ. Så forteller det meg at dette er en blemme de har gått på.

Jeg personlig ville ikke gått frem på måten de har gjort. Jeg ville heller ikke hatt en hjemmeside, hvor det knapt står noen ting egentlig. Som en påpekte her tidligere, burde det sått på hjemmesiden ang erstatning av ødelagt produkter osv.

Gammel 03-04-13, 11:28   #298
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De burde rett og slett selge pakkene.

mvh orakelet/pøblis

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 11:30   #299
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

mvh orakelet/pøblis

Jeg tipper de kommer til og gjøre det etterhvert, tror flere hadde benyttet seg av det da.

Gammel 03-04-13, 11:55   #300
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

mvh orakelet/pøblis

Helt enig, det hadde fremstått som mye ryddigere, samt at de kunne oppfordre til å gi videre som arv eller donasjon der det gikk an å gjenbruke. Denne lånegreia blir bare forvirrende, og som pakke så er det jo en grei nok løsning. Det er jo sikkert mange som er usikre på hva barnet trenger, og da er pakken en grei nok start som kan bygges på med litt annet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.