Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Korleis var din barndomsferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-13, 18:18   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korleis var din barndomsferie?

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Som barn av hippie/punk/blitzere så var mine barndoms ferier noe utenom det vanlige.
Vi haiket sørover i Europa, levde under åpen himmel sammen med backpackere og andre fritenkere. En sommer reiste vi rundt i Spania i en buss sammen med en annen familie.
En annen sommer bodde jeg og mamma på en strand, under en pressening hvor vi dusjet i en liten foss. Herregud, du snakker om Robinson Crusoe.
Jeg,mamma og pappa har vært gatesangere i en spansk landsby slik at jeg skulle få et badeplastdyr.
Vi har også hatt ferie i Marokko hvor vi levde sammen med en marokansk familie, jeg husker jeg elsket den marokanske teen. Myntete med masse sukker.

Vi har reist med interail fra Oslo til Spania, hatt en sommer i Hamburg hos mammas tyske kjæreste. Jeg husker teltsomre på Langøya i Oslo og rundt Sognsvann.

Vi kan trygt si at det var variende ferier, disse sluttet vel da jeg var rundt 8-9 år.
Da måtte jeg flytte fra mamma.

Jeg husker mine barndoms ferier som gode og fine, men det var helt sikkert ikke helt bra heller.

Etter jeg flyttet fra mamma, ble det en del hjemmeferier hos mine besteforeldre.

Jeg er glad for at jeg fikk oppleve noe slikt, men jeg ønsker ikke noe slikt for mine barn.
Så vi reiser på typiske A4 ferier, Sverige og Danmark.

Åh, det høres fantastisk ut! Men det er vel alltid to sider av en sak, og det er sikkert lett å overidyllisere en sånn tilværelse.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 23:23   #2
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Ferierte hos besteforeldrene mine på en annen kant av landet. Jeg gledet meg hele året til den lange bilturen og ukene hos bestemor/-far.

Vi var to ganger i Danmark og leide hytte.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 17:46   #3
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Åh, det høres fantastisk ut! Men det er vel alltid to sider av en sak, og det er sikkert lett å overidyllisere en sånn tilværelse.

Just det, jeg husker lite eller ingenting som traumatisk eller problematisk.
Men, at noe var det er nok helt sikkert.

Likevel er jeg glad for at jeg fikk oppleve noe slikt.

Barna våre kommer til å syns vi dro på kjedelige sånn sammenlignet.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 18:12   #4
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Der det var landsskytterstevne, der var vi på ferie.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 18:49   #5
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Om somrene var vi alltid på hytta til mormor og bestefar på Nøtterøy. To somre var vi i utlandet. Først til Illinois i USA hvor pappa skulle på 25 års reunion med highschool-klassen. Vertsfamilien hans sponset noe av billetten, tror jeg. Året etter var vi på campingferie i Danmark.

Sommeren etter at jeg hadde fylt 13 flyttet vi til Afrika og feriere ble mer eksotiske. Strandferie i Mombasa, safari, Juba i Sør-Sudan (to ganger fikk vi lov til å komme inn dit i perioder hvor det var relativt trygt å fly inn), Uganda, Zimbabwe osv. Men fremdeles var det stas å komme hjem til Norge og hytta til mormor og bestefar.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 11:29   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Siden Mamma er fransk gikk de fleste sommerferiene til Provence. Det var herlig, og jeg har mange gode barndomsminner derfra og det er nok det jeg husker best selv om vi også reiste andre steder. Hytta på fjellet ble også brukt en del, riktignok ikke fullt så mye på sommeren som når det var skiføre.

Gammel 30-03-13, 18:51   #7
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi fikk ikke være med på ferie. Vi var hjemme med praktikanten.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-13, 17:56   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Vi fikk ikke være med på ferie. Vi var hjemme med praktikanten.

Mens foreldrene dine var på ferie?

Siden det med dadda ble nevnt lenger oppe, tenkte jeg jeg skulle nevne at vi også hadde praktikant. Men bare på dagtid. Det var umulig å få barnehageplass, og vi hadde fire ulike (på like mange år) som var hjemme hos oss på dagtid.

Jeg husker første gang jeg ikke fikk være med på ferie, forresten. Jeg måtte være hjemme to uker og passe hunden mens foreldrene mine og søsteren min var på ferie. Jeg husker fremdeles den indignerte følelsen jeg satt igjen med.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-13, 18:02   #9
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mens foreldrene dine var på ferie?

Jepp. De måtte jo få litt tid for seg selv siden de jobbet så mye.

Vi var et par ganger i mammas hjemland og en gang i Spania, ellers dro de alene mens vi fire barna var hjemme.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.