Sv: Hva slags skallsett/dress til 6 åringen?
Yngstedatter (8 1/2 år) har også Bergans Ruffen, som jeg/vi har vært veldig fornøyd med. Finnes ikke slitt og har holdt henne tørr.
Ruffen går vel bare opp til str 122, og tilsvarende sett i større størrelser, heter vel Bergans Sjoa tror jeg. Ser veldig likt ut, bare endel dyrere.
Jeg er i tenkeboksen selv, for jeg regner med at Ruffen settet er knapt i lengden på henne nå når våren setter inn.
POP er veldig slitesterkt, har det til fosterdatter på 8 år. Hun er ganske røff i lek og bukse finnes ikke slitt etter bruk i fjor høst.
Men som noen sa over her, så er POP ganske vide/store i passformen og jeg tror det derfor blir litt for "klumpete" for den sylslanke jenta mi, så jeg regner med at vi går for enten nytt Bergans sett eller evt Isbjørn (som jeg også har vært veldig fornøyd med).
Jeg er altså veldig fornøyd med både Bergans, POP og Isbjørn (dog synes jeg Isbjørn er litt for dyrt).
Helly Hansen har jeg ikke hatt siden jenta mi var 4-5 år, men da var jeg iallefall fornøyd med det, selvom det virker noe tynnere og kanskje ikke like slitesterkt som de andre merkene vi har brukt.
|