Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bruktbil (stasjonsvogn) til 150 000 - tips?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-13, 13:22   #17
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruktbil (stasjonsvogn) til 150 000 - tips?

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

Jeg ville helt klart gått for en bil med bra kvalitet men som er "glemt" i bruktmarkedet. Da får man mye for pengene.
Eks
Renault Laguna 3 (veldig bra score i bl.a. Dekra Report)

Saab 9-5

Toyota Camry (den kan sikkert gå en halvmillion km..)

Honda Accord

Unngå velkjente populære biler som Passat, Avensis, Octavia etc. De er dyre som brukte men ikke nødvendigvis bedre enn de jeg har listet opp.

Personlig ville jeg tatt Saaben. Nydelig bil!

Saab-en er imidlertid tørst som f... med den motoren. Om det ikke er ytelsene man er ute etter, tror jeg godt man kan snakke om 50 %+ høyere forbruk enn en bil i samme klasse nå med en moderne bensinmotor. Oppgitt forbruk er høyeremed f.eks. en Audi Q7 med 333 hesters bensinmotor eller en Toyota Landcruiser...

Camry finnes ikke som stasjonsvogn siden 90-tallet vel? For så vidt driftsikre biler, men samtidig begynner man kanskje å henge litt etter sikkerhetsmessig på noen områder.

Honda Accord finnes som stasjonsvogn, men blir da noe dyrere. Men mulig dette er biler som går mange litt forbi og at prisene kan være ganske ok. Med de gamle automatkassene til Honda kan man her regne med ganske høyt forbruk. 135k for en 05 sedan av den typen synes jeg kanskje virker i overkant i dag....

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.