Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mat på SFO

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-13, 05:01   #28
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mat på SFO

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg synes de har helt grei mat hos oss. Det er et ekstramåltid, og ikke et fullverdig måltid. De baker rundstykker, spiser de pasta er den grov, de har frukt hver dag etc.

Helt ærlig synes jeg ikke man kan forvente all verden. De har ikke ressurser til det, og jeg ønsker heller ikke at de skal bruke mer ressurser og la det gå på bekostning av annet. Vi foreldre har hovedansvar for barnas kosthold. Posesuppe eller potetmos fra pose på sfo er ikke det som velter et sunt kosthold.

Hovedansvaret ligger jo ikke helt på oss foreldre i dag når barna ofte spiser ett måltid 1 av ca 4) i barnehagen eller SFO. Det blir rimelig mange måltider i ca 7-8 år. I tillegg til at det er ganske viktig hva slags signaler som blir sendt ut der. Barnehagen var der minsten lærte seg å like saft, der han begynte å få kake osv i tidlig alder pga bursdagsfeiringer i bhg.

Hadde det i det minste vært litt balanse i det hele at de lærte barna å like sunne ting, så hadde det vært noe annet. Men minsten har egentlig bare lært dårligere spisevaner i barnehage/skolesetting og det er jo egentlig veldig synd. De deler gladlig ut is og brus på 17. mai til alle skolebarna, men de har aldri noengang delt ut noe sunnhet gratis. Det setter også foreldre i ett vanskelig dilemma i slike situasjoner. Samme gjorde de i barnehagen, jeg synes ikke brus har noe som helst i barnehager å gjøre, samme om det er sommeravslutning eller ei, ikke saft heller forsåvidt. Det burde være opp til oss foreldre.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.