Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hyacinths hundetråd

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-13, 14:32   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hyacinths hundetråd

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tror ikke du skal bekymre deg. Hun sier sikkert fra hvis hun er sliten.

:

Jeg har hørt at de ikke gjør det. De følger etter eieren i tykt og tynt fordi de er redde for å bli forlatt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 19:35   #2
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har hørt at de ikke gjør det. De følger etter eieren i tykt og tynt fordi de er redde for å bli forlatt.

Vel, den teorien har jeg hørt i alle år, og også sagt til mine valpekjøpere.
Igår opplevde jeg noe som var STIKK motsatt.

Min valp på 12uker, forsvant og ble borte. Jeg gikk å lette og lette, og plutselig dukket han opp, men den timen er den lengste i mitt liv på lang tid.

Han min som er 12uker, går helst ikke på tur, da settern seg på ræva og sier ikke faen om eg gidder. Rett og slett. Han løper løs på eiendommen, eller gjorde. Men noen lange turer giddern ikke.

Så tror ikke du skal være redd for å gå for langt, men nei anbefaler ikk 4-5timers fjelltur lissom.

Gammel 15-03-13, 19:39   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fy, så ekkelt, hvor fant du ham da? Vet du hvor han hadde vært og hva han hadde gjort? Er han chipmerket?

Gammel 15-03-13, 19:44   #4
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fy, så ekkelt, hvor fant du ham da? Vet du hvor han hadde vært og hva han hadde gjort? Er han chipmerket?

Gikk rundt i området hvor jeg tenkte han kunne ha gått.
Etter å ha lett 1time, satt eg meg ned på fjellet ved veien her og gråt mine modige tårer, og da kom han plutselig tuslende.

Aner ikkje kor han var, men han kom fra oppe ved huset ett sted. Så kanskje han har jakta på naboens katt, jeg aner virkelig ikke.

Jada han er chippet, men han er bare 12uker, og tror ikke han hadde taklet mange timene ute alene før jeg kunne risikert å få en ødelagt hund hjem igjen. Så ble VELDIG glad når han plutselig kom tuslende intetanende ned te meg.

Gammel 15-03-13, 19:52   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Uff, så grusomt. Hvordan ødelagt mener du? Skadet av trafikk/ andre dyr? Eller mentalt?

Gammel 15-03-13, 20:20   #6
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Uff, så grusomt. Hvordan ødelagt mener du? Skadet av trafikk/ andre dyr? Eller mentalt?

Ja mentalt rett og slett.
At han kunne blitt så skremt at det hadde ikke vært dumme lille valpen min lengre.

Men gikk nå heldigvis bra, og jeg har fått meg en kraftig lærepenge.

Gammel 16-03-13, 15:05   #7
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vår valp sier ikke fra.
Tok en laaaang tur når han var 4 mnd og han lå flatt lenge. Tre dager eller noe. Husker vi var på valpekurs 2 dager etter turen hvor treneren lurte på hva i all verden vi hadde gjort med dyret. Hun mente han var for liten til den turen vi tok og burde ha sittet i sekk store deler av veien.

Gammel 16-03-13, 18:18   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Vår valp sier ikke fra.
Tok en laaaang tur når han var 4 mnd og han lå flatt lenge. Tre dager eller noe. Husker vi var på valpekurs 2 dager etter turen hvor treneren lurte på hva i all verden vi hadde gjort med dyret. Hun mente han var for liten til den turen vi tok og burde ha sittet i sekk store deler av veien.

Ja, jrg har hørt det samme. Fra flere ulike hold.
Hvor lang tur var dere på? Jeg har vel gått sju-åtte km med henne på det lengste, og det er i lengste laget. Særlig siden vi går tur hver dag, bortimot en times tid. Pluss de små lufteturene.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.