Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

London med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-13, 13:04   #11
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Da har jeg endelig klart å ta avgjørelser. Kiipt at gubben ikke gidder å engasjere seg men ble litt desperat for hotellene begynte å bli oppbestilt..
Men det ble iallefall hotell i nærheten av Blackfriars Bridge.
En venninne synes det var skikkelig usentralt. Jeg synes det er så vanskelig å finne ut hvor sentrum er, er det der hvor Oxford Street er? Uansett er det nok mye å ta seg til rundt i området håper jeg og det blir vel tuben/buss eller sightsingbuss vi bruker for å komme oss rundt....

Jeg lurer på en ting til da.
Det lønner seg vel å bestille billetter for å slippe å stå i køer og det er sikkert rimeligere å bestille i forkant. Hva er lurest å bestille billetter på da?
Madam Tussauds, London Eye, Tuben og Flytoget? Noe mer tro?
Var det ikke sånn at disse museumene er gratis å komme inn på, British museum, Natural History Museum og kanskje Science museum??

Og det Harry Potter landet da, det skal vi jo.

Nei, Blackfriars Bridge er da ikke usentralt, og noe buss/tube må man uansett regne med å ta. Vi bor ofte i Southwark som er like ved, går helt fint.

Ja, det lønner seg definitivt å bestille billetter på forhånd til de tingene du nevner. (D.v.s. tuben tror jeg det er hipp som happ om du forhåndsbestiller på; om dere skal være en stund er det greiest med Oyster Card, og det kan du like godt kjøpe på en av stasjonene.) Vet ikke hva ellers dere skal, men Tower er det også lurt å forhåndsbestille billetter til om dere skal dit.

Hvilken flyplass kommer dere til? Om dere kommer til Gatwick ville jeg bestilt lokaltog foran flytog - veldig mye billigere om du bestiller i god tid. Tror også det finnes rimeligere alternativ om dere kommer til Heathrow, men det er det lenge siden jeg har gjort så jeg er ikke helt oppdatert (derfra er det jo i hvert fall rimelig å ta undergrunnen, men det tar jo ganske lang tid).

Og ja, de museene du nevner er gratis.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.