Sv: Facebook-statusmeldinger. Del IV
Denne er delt på noen sider, en person har svart så utrolig godt, så jeg kopierer inn deler av svaret *hvis det ikke er lov å dele disse svarene, så gi meg beskjed så fjerner jeg svaret til vedkommende* Men vedkommendes svar har fått flere likes enn bildet.
Sitat:
Man blir litt smålei denne sammenligningen hele tiden. Jeg har jobbet i Kriminalomsorgen i x år og nå begynner dette å gå ut på dato for å være helt ærlig. Halden fengsel er nytt, det er også en arbeidsplass. Skal det sammenlignes så hvorfor brukes det ikke bilder fra f.eks Oslo fengsel som snart faller i sammen? Hvor det er mugg og råte overalt? Neida, klart man sammenligner med Halden. Snakk med de som jobber i Oslo om de stortrives innenfor disse gamle råtne murene. Når noe bygges nytt så er det klart det blir fint! Og man kan like det eller ikke, men når man soner en fengselstraff som er det frihetsberøvelsen som er straffen og ikkenoe annet. Og skal dere klage så klag på de som bestemmer hvordan sykehjemmene skal se ut og ikke hvordan nye fengsler blir bygget. Om dere tror at innsatte blir bedre innsatte over å sone i et mørkt fangehull så tar dere fullstendig feil. Det er bedre at de soner under menneskelige forhold, får seg en utdannelse bak murene og slipper og bidrar til samfunnet slik vi andre gjør. vedkommende kan bli DIN nabo en dag og jeg er sikker på at du heller vil ha en nabo i jobb en en nabo som stjeler alt du har. Eller? Jeg sier ikke at eldre har det bra på sykehjem, men hvorfor ikke da sammenligne gode sykehjem med dårlige og sett fokuset der? Man kan ikke sammenligne kriminalomsorg og eldreomsorg. Tror dere at det å sette flere innsatte inne på samme celle er bra for sikkerheten til de ansatte? Nei, det er den ikke. Grunnen til at det er fliser på badet på ei celle er fordi det skal være enkelt å holde rent, noen er faktisk noen skikkelig griser og det er viktig at man kan få vasket skikkelig. Grunnen til at de har do på cella er fordi at betjentene skal slippe å følge de på toalettet til alle døgnets tider, slik de bla gjør i Oslo, det har man ikke nok ansatte til. Eldreomsorgen stinker, det er jeg enig i, men det stinker ikke pga Halden fengsel.