Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvilken såpe?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Se resultatene: Hvilken type såpe blir brukt i barnehagen?
Såpestykke 0 0%
Flytende såpe fra pumpeflaske 12 15,79%
Flytende såpe fra dispenser 60 78,95%
...og hvordan kan jeg vite det? 6 7,89%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 76. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-13, 20:36   #21
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken såpe?

Er det noen som faktisk kan dokumentere at såpestykker er uhygienisk? For jeg synes det høres ut som noe såpeprodusentene har funnet på. Det er jo mange ganger så dyrt med dispensersåpe som med såpestykke, og det at såpestykker skal være uhygienisk tror jeg bare sånn passe på, før jeg ser det dokumentert fra en i alle fall halvt troverdig kilde.

(At det ser mindre delikat ut og kan grise mer enn dispensersåpe, trenger jeg ikke dokumentasjon på.)

Jeg skjønner jo hvorfor barnehager velger dispensersåpe fremfor såpestykker, helt uavhengig av hygienen, og kanskje er ikke såpestykker hygienisk nok til bruk på steder med ekstra høye krav til håndhygiene. Men at det ikke skal være hygienisk nok å bruke såpestykke på et privat bad, det tror jeg er vissvass fra ende til annen og bare noe tøys som produsentene forteller oss for at vi skal bruke fem ganger så mye såpe som før.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.