|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ustabil
|
Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)
Da må jeg jo bare spørre deg. Hvis en kvinne kler seg sexy, drikker seg full, flørter og kliner med vilt fremmede, og blir med en eller flere hjem på slutten av kvelden - har hun da INTET ansvar hvis kvelden ender med sex? Er det helt galt av mannen å tro, når de har flørtet, danset og klina hele kvelden, og hun blir med han hjem, at hun kanskje vil ha sex? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Nei, det har hun ikke hvis hun ikke vil ha sex og sier i fra om det. Så enkelt er det faktisk.
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Ja, det er galt av mannen å tro at det skal føre til sex. Og det er fullstendig galt av mannen å voldta kvinnen om hun skulle si nei, selv om han (og du....) mener at hun har "lagt opp til det"! Det er kanskje dumt av kvinnen å utsette seg for en slik fare, men det er fremdeles mannens hele og fulle ansvar å kontrollere seg.
Herregud! Når sånn ca må man si nei for at mannen ikke skal ha rett til å voldta. Når må man bestemme seg? Kanskje man hadde lyst i bilen til leiligheten, men tok til fornuft da man kom fram? Skal man da ha frasagt seg retten til å bestemme over egen kropp? "Sorry, du ble med meg inn, da er kroppen din min, og jeg kan gjøre hva jeg vil"? "
|
|
|
#4 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Om en kvinne oppfører seg slik, så oppfører hun seg muligens lite klokt, ja, kanskje til og med lite hyggelig - men likevel - om hun skulle til syvende og sist si nei til sex, så er det ikke hennes feil om mannen så skulle ta henne med vold!
|
|
|
#5 |
|
Ekvilist
|
Er du helt forstokket? Tror du virkelig at voldtekt og sex er det samme?
|
|
|
#6 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Dette tenkte jeg også. Hvem i alle dager er de?! Det er 50%, så noen kjenner jeg vel sikkert.
Som flere har sagt - det er en forskjell på at kvelden ender med sex, og en voldtekt.
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08 Sist redigert av LilleRosin : 25-04-07 kl 14:22. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Og jeg tror det er et veldig langt steg å ta fra å ha svart samvittighet og føle seg dust, til aktivt å anklage et annet menneske for en så grov forbrytelse.
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#9 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|