|
|||||||
| Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: The hunger games (bok/film) og alderVi så filmen forrige helg, og snakket hjemme om at vi ikke ville vist den for vår 11-åring. Men nå har ikke vi så store barn, så mulig jeg sier noe annet om noen år.
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: The hunger games (bok/film) og alder
Men det er jo en ganske uskyldig bok der stort sett det "sjokkerende" er at folk har sex og liker det. Det synes jeg blir noe helt annet enn historier som er skremmende og gruvekkende.
|
|
|
#3 |
|
Unik
Er selvsagt ikke det samme, men like fullt en bok som normalt er beregnet for voksne og ikke finnes på barneskolebiblioteket, vil jeg tro. I min oppvekstkrets ble den heller ikke sett på som "ganske uskyldig", altså - selv om det kanskje blir noe annet i disse 50-shades-tider.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Neida, det er jeg klar over, poenget mitt var bare at det at 11-åringer kan lese om sex uten å ta skade av det ikke nødvendigvis er et godt argument for at de kan lese om grusomheter mot barn uten å ta skade av det.
|
|
|
#5 |
|
Unik
Jeg har ikke lest 50-shades bøkene. Men har vanskelig for å se for meg en skolebibliotekar anbefale Uten en tråd til en barneskoleelev, altså. Men jeg er kanskje naiv.
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Jeg tipper at Sonja S. mente at gutten hadde fått Hunger Games anbefalt, men er enig i at det så pussig ut med den siteringen.
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: The hunger games (bok/film) og alderEventuelt undervurderte jeg hvor god kjemi han hadde med bibliotekaren.
|
|
|
#8 |
|
Fortynnet
|
Sv: The hunger games (bok/film) og alderRegner med å bli stemplet som dårlig mor for evig her inne nå, men elleveåringen min har lest bøkene og sett filmen. Det skal veldig mye til for at jeg nekter ham å lese bøker han selv ønsker å lese. Filmen satt litt lenger inne for meg å si ja til, men han hadde et veldig sterkt ønske om å se den, han blir sjelden redd av ting han ser på film, og han skiller veldig godt mellom film og virkelighet. Han har kunnet lese siden han var fire, og kom derfor fort opp på et nivå der han kunne lese avanserte bøker selv. Han leser mye, og han er glad i å lese boken først og se filmen etterpå, i de tilfellene der det fins begge deler. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Unik
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Eller slavejenta i Røvet av vikinger, som blir gruppevoldtatt fordi hun stjeler mat! |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|