Sv: Skolevesker til 11000
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
Du tar mye her som angrep på folk med penger til å kjøpe mye, uten å ta høyde for at de som skriver nettopp er folk med god økonomi som kan gjøre det. At man synes det er dumme valg og at man bør ha et bevisst forhold til forbruk mht ungene, er ikke det samme som å rakke ned på vestkantfolk. Jeg kan godt si at jeg synes det er kvalmende med folk som kjøper kun Gantjakker, Vercacekjoler og generelt skyr vanlige kjedebutikker for ungene sine, men det er altså ikke mitt store poeng i denne tråden. Holdningen som kommer fram fra noen her om at det kun er deres eget valg hva man gjør, det er jeg totalt uenig i.
Du misforstår. Og jeg tror at de som kun kjøper dyre merker og snakker stygt om kjedebutikker er en konstruksjon.
Jeg har påpekt at det liksom er greit å fordømme og sparke oppover, og det mener jeg fortsatt er helt feil å tillate seg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|