|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Skolevesker til 11000
Nå er det ikke ofte det er sydpolentempeaturer her. Det er en viss forskjell på å jobbe utendørs på sydpolen og å gå til og fra bussen i Norge. Det er det man mener med god nok kvalitet; god nok for våre forhold. Ikke god nok for å jobbe utendørs i 46 minusgrader.
Sist redigert av Tallulah : 27-02-13 kl 16:03. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå var det vel VR som sa dette og ikke Njulaif.
|
|
|
#3 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Digresjon: hvordan skjedde det at jeg kom opp som den som ble sitert i dette innlegget? Jeg har ikke skrevet det der.
|
|
|
#4 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Det er sant og det skrev jeg jo i et tidligere innlegg også. Jeg skrev nettopp at jeg heller ikke tror at man må ha en slik jakke for å holde seg varm, men at det er en kvalitetsforskjell. Jeg presiserte også at jeg ikke nødvendigvis mente at den var verdt de 7000.
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Skolevesker til 11000Jeg synes det koker ned til om det virkelig er nødvendig med en jakke til 7000 til en 13-åring f.eks, fordi barnet høyst sannsynlig holder seg varm i en jakke til 1500 eller 800 kr også. Vil man være med på at det er en hype med sånne jakker og at jo flere som får det jo mer ukult er det for de som ikke kan få det. Ønsker man å stille seg solidarisk ved å ikke bidra til merkepress? Eller ønsker man kun å bestemme selv over prioriteringer og handle dyre merkeklær til unger fordi man har råd og fordi man synes det er så mye "penere". Jeg synes det sistnevnte, som Oslo78, er et dumt og egoistisk valg. Og for å nyansere litt, alle kan kjøpe et dyrere plagg til seg selv eller ungene innimellom, men hvis det kun må være det og barnet også legger til seg de vanene så overgangen til egen økonomi med dyrt forbruk blir vanskelig, så synes jeg det er dårlig gjennomtenkt.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|