Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolevesker til 11000

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-13, 15:57   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher

(det er f.eks. CG som brukes blandt de som jobber på forskningsstasjonen på Sydpolen, det er ikke bare fordi jakkene er så dyre og de som forsker der ønsker å sende signaler til omverden at de er rike at de gjør det, altså)

Nå er det ikke ofte det er sydpolentempeaturer her. Det er en viss forskjell på å jobbe utendørs på sydpolen og å gå til og fra bussen i Norge. Det er det man mener med god nok kvalitet; god nok for våre forhold. Ikke god nok for å jobbe utendørs i 46 minusgrader.

Jeg har ikke veldig sterke meninger om for/mot CG, men det er noe med å være litt edruelig i argumentasjonen sin.

Sist redigert av Tallulah : 27-02-13 kl 16:03.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 16:00   #2
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå er det ikke ofte det er sydpolentempeaturer her. Det er en viss forskjell på å jobbe utendørs på sydpolen og å gå til og fra bussen i Norge. Det er det man mener med god nok kvalitet; god nok for våre forhold. Ikke god nok for å jobbe utendørs i 46 minusgrader.

Jeg har ikke veldig sterke meninger om for/mot CG, men det er noe med å være litt edruelig i argumentasjonen sin.

Nå var det vel VR som sa dette og ikke Njulaif.

Gammel 27-02-13, 16:01   #3
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Digresjon: hvordan skjedde det at jeg kom opp som den som ble sitert i dette innlegget? Jeg har ikke skrevet det der.

Gammel 27-02-13, 16:10   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Det er sant og det skrev jeg jo i et tidligere innlegg også. Jeg skrev nettopp at jeg heller ikke tror at man ha en slik jakke for å holde seg varm, men at det er en kvalitetsforskjell. Jeg presiserte også at jeg ikke nødvendigvis mente at den var verdt de 7000.

Jeg ser at jeg har latt meg fare avgårde i min oppildnede irritasjon over enkelte innlegg her. Jeg hadde ingen planer om å angripe andre brukere og jeg beklager virkelig at jeg dro den for langt.

Jeg følte vel egentlig min livsstil som angrepet og nedvurdert i utgangspunktet, men ser jo at dette ikke nødvendivis var intensjonen fra andre.
Det resulterte uansett i vel lange tær og dermed også lite nyanserte innlegg fra min kant

Gammel 27-02-13, 16:16   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det koker ned til om det virkelig er nødvendig med en jakke til 7000 til en 13-åring f.eks, fordi barnet høyst sannsynlig holder seg varm i en jakke til 1500 eller 800 kr også. Vil man være med på at det er en hype med sånne jakker og at jo flere som får det jo mer ukult er det for de som ikke kan få det. Ønsker man å stille seg solidarisk ved å ikke bidra til merkepress? Eller ønsker man kun å bestemme selv over prioriteringer og handle dyre merkeklær til unger fordi man har råd og fordi man synes det er så mye "penere". Jeg synes det sistnevnte, som Oslo78, er et dumt og egoistisk valg. Og for å nyansere litt, alle kan kjøpe et dyrere plagg til seg selv eller ungene innimellom, men hvis det kun må være det og barnet også legger til seg de vanene så overgangen til egen økonomi med dyrt forbruk blir vanskelig, så synes jeg det er dårlig gjennomtenkt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.