|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#7 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Apropos medias dekning av ØstkantenJeg er jo tredje generasjon fra et sted i Groruddalen, dog bor jeg ikke der nå mer, men hele min familie og min søsters barn er da 4 generasjon. Vi har mye familiehistorikk der, tradisjoner, minner og tilknytning. Det er faktisk litt vanskelig å forklare til særlig innflyttere i Oslo. Min oldemor vasket klær i bekken og de bodde på småbruk og hadde okse og 8 unger. Bestefar var ekspert på lokal historie og hadde med klassen min i skogen og forklarte om gamle bosetninger etc. Jeg er født i 1974 og drabantbyen ble formet. Jeg vokste uansett opp på den "gamle delen" og har følelsen av at jeg vokste opp på bygda i Oslo. Der man kalte naboene Fru Olsen og Fru Gundersen og der var familie i alle hus rundt omkring.
|
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|