|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Kva syns du er eit nokså ideelt elevtal for ein barneskule? | |||
| Ca 10-50 elevar |
|
0 | 0% |
| Ca 50-100 elevar |
|
2 | 1,92% |
| Ca 100 -200 elevar |
|
15 | 14,42% |
| Ca 200 - 350 elevar |
|
40 | 38,46% |
| Ca 350 -500 elevar |
|
41 | 39,42% |
| Ca 500 - 700 elevar |
|
6 | 5,77% |
| Ca 700 - 1000 elevar |
|
0 | 0% |
| Over 1000 |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 104. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Er frisk!
|
Sv: Perfekt elevtal på skule?Jeg synes det må være fantastisk med så små klasser - som lærer altså. Jeg har aldri undervist i en klasse med mindre enn 27 elever og har vært oppe i 32. Jeg synes 22-24 elever er veldig små klasser...
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Perfekt elevtal på skule?
Når jeg hører andre fortelle, som har barna i langt større klasser, så synes jeg vi er heldige. Én lærer og én assisstent på 12 elever er en god situasjon. Jeg kan se utfordringer mtp. miljøet etterhvert som de blir eldre, særlig for oss som har en gutt. Det er nemlig 7 jenter og 5 gutter, så for guttene er gruppen så liten at den blir litt sårbar. Samtidig har vi utrolig god mulighet til å knytte dem sammen. Det er veldig lett for oss å invitere både hele klassen og bare guttene utenom skoletid, når de er så få. Guttene er jo ikke flere enn at to foreldre får med seg hele gjengen i en 7-seter.
|
|
|
|
#3 |
|
Er frisk!
|
Assistent også ja. Det høres greit ut... Jeg er som regel alene med de to klassene jeg underviser i nå - begge på 28 elever.
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Men du er på mellomtrinnet? Jeg ser det blir færre og færre i timene etterhvert som de blir større, i 1.- og 2. klasse var det alltid 1,5 lærer + assistent. I 5. klasse er det stort sett bare en lærer med mindre det er en som har vedtak på fast assistent.
|
|
|
#5 |
|
Er frisk!
|
Jeg er på mellomtrinnet, ja. Det er ikke stort bedre dekning i første og andre klasse hos oss dessverre, men en liten forskjell er det. Men langt i fra den virkeligheten Niobe forteller om.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|