Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pusse tennene? (Når gjør man det?)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-13, 10:53   #61
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusse tennene? (Når gjør man det?)

Her pusses tennene når vi står opp. Både for barn og voksne.
Jeg spiser ikke mat med en gang uansett, er sjelden sulten. Og har aldri fått på følelsen av at det smaker tannkrem av mat og kaffe

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 10:59   #62
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I uka pusser jeg tennene når jeg står opp og når jeg legger meg. I helgene blir det når jeg kler på meg. Det kan ta sin tid.

Gammel 22-02-13, 11:46   #63
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Etter frokost.
Mat og kaffe med tannkremsmak er ekkelt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 11:52   #64
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

I skrivende stund har jeg til og med vært nede og spist hotellfrokost uten å pusse tenner først!

Det har jeg også gjort denne uka. Selvsagt - det er i hvert fall uaktuelt å la tannkremsmak ødelegge frokosten når man har en overdådig hotellbuffet tilgjengelig.

Gammel 22-02-13, 12:00   #65
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Vi pusser etter frokost og før seng.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 12:07   #66
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Dusj og tannpuss er det første som skjer hver morgen.

Gammel 22-02-13, 13:16   #67
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Før. Av samme grunn som deg. Og av og til (i dag feks) er ikke frokost før kl 13.

Gammel 22-02-13, 13:29   #68
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

men å snakke, klemme eller susse noen om morgenen uten å ha pusset tennene først, er uaktuelt.

Vi velger heller bort prate/klemme/susse.

Gammel 22-02-13, 13:33   #69
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pusser med en gang jeg står opp. Og etter frokost. Siden jeg har regulering pusser jeg gjerne etter lunsj og middag også. Og før jeg legger meg.

Gammel 22-02-13, 13:34   #70
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vi velger heller bort prate/klemme/susse.

Ikke vi. Her pusses og susses.

Ingen av oss er frokostfolk, så vi spiser frokost på jobben begge to. Helt uaktuelt å levere i barnehagen, ta bussen og ankomme jobb, møte kunder, pasienter eller kolleger uten å ha pusset tenner.

Gammel 22-02-13, 13:44   #71
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er med Skremmern her. Jeg står opp, pusser tenner og dusjer før noe annet. I helgene hender det jeg venter med dusjen og surrer tundt i pysj litt først, men tennene må uansett pusses med en gang jeg står opp. Mellom tannpuss og frokost+kaffe dusjer jeg, kler på meg, sminker meg, smører matpakker, maser på unger og drikker et glass vann. Jeg går altså ikke direkte fra tannpuss til frokost, og syns ikke det smaker tannkrem hverken av mat eller kaffe.

Gammel 22-02-13, 13:45   #72
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter frokost. Noe annet er utenkelig. Kunne godt pusset før frokost, forsåvidt, men måtte da ha pusset etter også. Synes det er skikkelig ekkelt å ikke pusse tenner etter frokost. De få gangene jeg har spist på jobben, får jeg en skrekkelig råtten smak i munnen etterpå, fordi jeg har pusset før mat og ikke etter. Vet ikke hvorfor, men det er sånn.

Jeg kan gå en stund før jeg pusser i helgene, pusser vanligvis tenner når jeg likevel er på badet for å dusje. Det skjer 1-2 timer etter jeg har stått opp. Jeg har verken pels på tennene (men det har mannen!) eller dårlig smak i munnen. Men det kan jo hende jeg har dårlig ånde når jeg våkner. Vet ikke. Mannen har ihvertfall det. :utleverer:

For tennene er det best å pusse før frokost. Jeg vet det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 13:47   #73
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Mellom tannpuss og frokost+kaffe dusjer jeg, kler på meg, sminker meg, smører matpakker, maser på unger og drikker et glass vann.

Omg, jeg må være trøtt, for jeg leste vin!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 13:48   #74
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner ikke selv at jeg har dårlig ånde på morningen, og jeg er jo ferdig med alt jeg skal gjøre før resten står opp, og da lukter jeg i hvertfall sommer og blomstereng.

Gammel 22-02-13, 13:51   #75
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Omg, jeg må være trøtt, for jeg leste vin!

Haha!

Gammel 22-02-13, 13:57   #76
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

I ukedagene er det før frokost av den enkle grunn at jeg går rett og badet og steller meg og ikke spiser før jeg kommer på jobb. I helgene skjer det jevnt og trutt at pussinga blir utsatt til etter frokosten. Det varierer.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 14:18   #77
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Med en gang jeg står opp, noe annet er utenkelig.

Samme her.

Gammel 22-02-13, 14:22   #78
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Tannlegen min har sagt at det må jeg ikke gjøre, emaljen er myk rett etter mat, og da blir det mer slitasje på emaljen. Det skal helst gå noen timer fra spising/drikking til puss, sier hun. Jeg spiser ikke kveldsmat før kveldstannpuss og pusser før frokost. Dvs i teorien, jeg tror jeg glemmer det minst 50% av dagene. Har ikke dårlig smak i munnen på morgenen.

Jeg er klar over det, men jeg orker virkelig ikke la være å pusse tennene etter frokost. Jeg liker ikke å gå lenge uten å pusse tennene etter at jeg har spist. Og jeg har reparert pusseskader hos tannlegen, så jeg vet godt at jeg pusser for mye. Jeg kommer ikke til å endre på det uansett.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 14:30   #79
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når jeg skal på jobb: Etter frokost.

Når jeg har fri: Både når jeg står opp og etter frokost, hvilket ikke alltid er rett etter hverandre.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 14:43   #80
frksnupp
-o-o-o-o-o-

frksnupp sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
frksnupp er litt kul
Standard

Før og gjerne etter også

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.