Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-13, 00:15   #1
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Hadde noen vist frem et bilde av seg selv i en kjole, hadde jeg aldri kommentert det negativt. Hverken på nett eller IRL.

Selv ikke om damen (vil jeg tro ...) ba om kommentarer?

Hvis jeg er usikker på om en kjole passer meg, så vil jeg da virkelig ha ærlige tilbakemeldinger. Så et "Passer denne kjolen meg"-spørsmål vil jeg da håpe blir besvart ærlig (om enn respektfullt ...). Mens et innlegg med "Se hvor fin jeg er i denne kjolen" ikke ber om en bedømming og da ville en negativ bedømmelse følgelig være upassende.

Skal man ikke få uttrykke sine meninger? Eller er poenget at man må være påpasselig med å få fram at "Dette her er bare min mening, og du må selvsagt gjerne være uenig med meg, og din mening er akkurat like mye verd som min."?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 00:23   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Selv ikke om damen (vil jeg tro ...) ba om kommentarer?

Hvis jeg er usikker på om en kjole passer meg, så vil jeg da virkelig ha ærlige tilbakemeldinger. Så et "Passer denne kjolen meg"-spørsmål vil jeg da håpe blir besvart ærlig (om enn respektfullt ...). Mens et innlegg med "Se hvor fin jeg er i denne kjolen" ikke ber om en bedømming og da ville en negativ bedømmelse følgelig være upassende.

Skal man ikke få uttrykke sine meninger? Eller er poenget at man må være påpasselig med å få fram at "Dette her er bare min mening, og du må selvsagt gjerne være uenig med meg, og din mening er akkurat like mye verd som min."?

Trenger jeg innspill på klesplagg jeg er usikker på, så spør jeg de jeg vet jeg får ærlige svar fra. Og da tåler jeg å høre at en kjole f eks. ikke gjør det beste for figuren min, for det er jo akkurat sånt jeg er ute etter å få vite, hvis det er tilfellet!

Gammel 21-02-13, 00:32   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Trenger jeg innspill på klesplagg jeg er usikker på, så spør jeg de jeg vet jeg får ærlige svar fra. Og da tåler jeg å høre at en kjole f eks. ikke gjør det beste for figuren min, for det er jo akkurat sånt jeg er ute etter å få vite, hvis det er tilfellet!

Jeg synes det blir litt annerledes når man har kjøpt en ny kjole som man synes er fin, bestemt seg for å bruke den i en høytidelig anledning og spør om råd ang. sko og smykker (som var tilfellet i eksempelet mitt her). Det er mulig jeg er spesielt hårsår, men jeg har høy terskel for å si noe negativt om klær og sko som andre har (på seg), og skvetter også litt sjøl de gangene det har skjedd meg.

I tillegg til å være allment hårsår har jeg nok et veldig bevisst og personlig forhold til klær og stil, det er på et vis en del av identiteten min. Klart det vil kjennes annerledes for folk som ikke bryr seg så mye om klær.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 00:33   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg synes det blir litt annerledes når man har kjøpt en ny kjole som man synes er fin, bestemt seg for å bruke den og spør om råd ang. sko og smykker (som var tilfellet i eksempelet mitt her). Det er mulig jeg er spesielt hårsår, men jeg har høy terskel for å si noe negativt om klær og sko som andre har på seg, og skvetter også litt sjøl de gangene det har skjedd meg.

Ja, det blir noe annet. Og det er jo noe annet enn eksempelet jeg nevner. For da gjelder det hvorvidt kjolen er pen på.

Gammel 21-02-13, 00:44   #5
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg synes det blir litt annerledes når man har kjøpt en ny kjole som man synes er fin, bestemt seg for å bruke den i en høytidelig anledning og spør om råd ang. sko og smykker (som var tilfellet i eksempelet mitt her).

Ja, det blir annerledes. Da ber du ikke om tilbakemeldinger på kjolen.

Men hva om jeg hadde på meg en kjole som var helt forferdelig til meg, og jeg ba om hjelp til å finne tilbehør? Hva om ikke noe tilbehør i verden kunne hjelpe fordi kjolen viste fram alle mine dårlige sider og samtidig på mirakuløst vis klarte å skjule de gode sidene? Og hvor det for ethvert oppegående menneske var opplagt at hvis jeg stilte opp i denne kjolen på årets julebord, så ville jeg bli ledd av de neste tre årene. Burde man ikke da - på en respektfull måte og eventuelt i en privat melding - gi meg tilbakemelding om dette?

Jeg syns det er opplagt at man ikke gir tilbakemelding til deg om kjolen i ditt eksempel, og at det er opplagt at man BØR gi tilbakemelding i mitt eksempel. Men dette blir jo ytterpunkter. Nøyaktig hvor skal grensen gå? Jeg syns ikke det er lett.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 09:27   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Og hvor det for ethvert oppegående menneske var opplagt at hvis jeg stilte opp i denne kjolen på årets julebord, så ville jeg bli ledd av de neste tre årene.

Så hvis man stiller i feil kjole, så blir man ledd av i tre år? Nok en grunn til å bure seg inne, ser jeg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 09:49   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Så hvis man stiller i feil kjole, så blir man ledd av i tre år? Nok en grunn til å bure seg inne, ser jeg.

Eller drite enda mer i det.

Gammel 21-02-13, 09:52   #8
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

De som ler av noen på grunn av en kjole, og til og med i tre år, kunne jeg ikke brydd meg mindre om. De fortjener virkelig ikke at du skal bruke tid på å bry deg om hva de tenker.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 11:01   #9
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønner at du har såre tær her, men jeg kan nesten garantere at ingen ler av noen for å komme i "feil" kjole. Jeg tror du leser det som tydelig er satt på spissen, helt bokstavelig.

Det må isåfall være om Klara på 70 som alltid kler seg som en Amish kommer i noe ala dette.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (13,9 KB, 49 visninger)
Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 12:15   #10
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis folk ikke har annet å le av i tre år enn en kjole er det jo nærmest en samfunnsstjeneste å stille i den kjolen for å glede dem, tenker jeg.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 01:01   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Enig! Og det blir jo noe annet enn i ditt tilfelle Bluen. Om du spør etter skotips til en ny kjole og noen svarer: "Den kjolen kledde du ikke. Hadde jeg vært deg, hadde jeg sett meg om etter noe annet" er det både frekt og taktløst. Men om noen spør: "Kler jeg denne kjolen?", da synes jeg jo at man skal gi et ærlig svar.

Jeg har jo som nevnt tidligere jobbet mange år i klesbutikk og jeg var en ærlig selger. Jeg sa som sant var at "den buksen satt ikke spesielt pent på deg, kanskje du heller vil prøve denne?" eller "den fargen ga ikke så mye til ditt fjes" etc. når kundene spurte meg hva jeg syntes. Jeg synes jeg måtte være såpass når jeg faktisk ble spurt om hjelp og liksom skulle være den som "kunne" dette. Samtidig holdte jeg jo klokelig kjeft når FastKunde kom inn å kjøpte klær hun/han over hodet ikke kledde for ente gang også, fordi den kunden var ikke opptatt av, eller spurte etter, min mening og hjelp.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.