Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper
Dette handler ikke om lange tær og å bli såret egentlig, jeg er for eksempel ikke i nærheten av såret og tar meg ikke nær av den andre tråden for å presisere det, men jeg synes språkbruken i den er litt ekkel. Og grunnen til det er ikke så lett å definere, men jeg ser jo at noe av grunnen til det er at jeg er så lite bevandret i skotøy at jeg ser at det er mange stiler som kritiseres, jeg prøver heller febrilsk å finne fasiten. Jeje, jeg har gitt opp å skjønne mote for mange år siden.
Men jeg synes det er interessant å diskutere hvordan vi ordlegger oss når vi diskuterer generelle temaer som omhandler smak. For det er smak man diskuterer i like stor grad som man diskuterer enkelteksemplarer av rasen skotøy. Og de fleste av oss er vant til å bli tolket ut fra den klesstilen man har/det man presenterer av seg selv, slik vil det alltid være. Og at man da blir puttet i kategorien "kjerring" er ikke udelt positivt for å si det pent.
Sammenlignbart er hvis man båssetter musikksmak, bøker eller interesser som harry, kjerring, fordummende, uintelligent eller kaksete. Ikke "den sangen likte jeg ikke", men "det der er frp-musikk". For eksempel. Det er kanskje greit? Jeg synes det er innenfor det man skal ha lov til å si på et forum, men jeg synes ikke det er spesielt hyggelig og man må regne med at man treffer noen når man sier det. Og jeg synes ikke da at man kan plassere ansvaret hos den som føler seg truffet hvis det skal plasseres noe ansvar noe sted.