Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-13, 18:13   #1
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Nei, det er jeg for så vidt enig i når det gjelder hva det blir vist til her inne - jeg tenkte mer på økonomi når det gjeldt paralellen til barn som er opptatt av hva andre barn har på seg. Det er uansett et underordnet poeng.

Men er dette en paralell? Jeg synes ikke alltid man skal blande kortene på denne måten. Fordi man som voksen uttaler seg om hva man selv synes er pent/mindre pent, kjerring/fjortis så betyr det jo ikke at man er dårlig rollemodell og også snakker om slikt rundt barna sine? De fleste er såpass veloppdragne at de vet når slik prat passer seg og ikke.
Når det er sagt, tror jeg jo Sønnemannen etterhvert sikkert får god innsikt i hva foreldrene hans liker og ikke liker når det kommer til klær, interiør, biler, musikk, kosthold etc. uten at vi har inkludert ham i slike valg eller rakket ned på andres valg. Jeg tror ikke barn blir helt uberørt av foreldrenes referanser uansett hvor diskret man er ovenfor dem.

Gammel 19-02-13, 18:17   #2
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Harry, trendy, tantete, kjerring, kul osv: klær og merkelapper

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Men er dette en paralell? Jeg synes ikke alltid man skal blande kortene på denne måten. Fordi man som voksen uttaler seg om hva man selv synes er pent/mindre pent, kjerring/fjortis så betyr det jo ikke at man er dårlig rollemodell og også snakker om slikt rundt barna sine også?
Når det er sagt, tror jeg Jo Sønnemannen etterhvert sikkert får god innsikt i hva foreldrene hans liker og ikke liker når det kommer til klær, interiør, biler, musikk, kosthold etc. uten at vi har inkludert ham i slike valg eller rakket ned på andres valg. Jeg tror ikke barn blir helt uberørt av foreldrenes referanser uansett hvor diskret man er ovenfor dem.

Jeg tenker ikke på hvordan vi er som rollemodeller, jeg tenker på at vi har en ide om at en slik måte å snakke på er noe barn ikke må gjøre, men på et eller annet tidspunkt på vei fra barn til voksen synes vi jo tydeligvis det blir greit at man gjør det. Hvorfor det?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.