Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?
Opprinnelig lagt inn av Darth, her.
Du begynner tråden med å gå til angrep på de som ikke boikotter Nestle, men er ikke villig til å avstå fra andre produkter som produseres på uetisk vis, som er aktiv part i krigføring, etc.? Det er vel det man kaller dobbeltmoral i praksis.
Ja, ikke sant. Det er akkurat mitt poeng også. Jeg går ikke ut med basuner og jubalong mot ett selskap, som jeg ikke en gang er sikker på i hvilken grad de er banditter (sett i forhold til konkurrentene)
Jeg synes også det er bedre at man kjøper av de som gjør noe bra. Og det er bra at det foregår gravende journalistikk, sånn at Nestle og HM og alle andre må skjerpe seg.
Jeg handler gjerne dyrere klær, men jeg er slett ikke sikker på at det er nok. At f.eks. Moods of Norway er dyrere enn HM kan ha med branding å gjøre og ikke bare det at arbeiderne har så mye bedre kår. Selvsagt gir det rom for å behandle arbeiderne bedre, men ingen garanti for at det faktisk blir gjort.
Jeg har ikke boikottet HM, men handlet mindre derfra nå enn hva jeg ellers har pleid å gjøre, der hvor det har vært alternativer har jeg valgt de.