Sv: God kommentar om selvskapt tidsklemme..
Det ER mye sant her. Vi følger så uendelig mye mer opp nå enn hva våre foreldre gjorde. Visst var det ildsjeler den gang da også, men kravene til oss foreldre har økt noe enormt og det meste handler om penger. Penger man IKKE skal samle inn, for alle skal jo være med, neida de skal tjenes på dugnadsarbeid i den lille fritida man har i en travel hverdag.
Det er utrolig hvor mange fotballcuper man egentlig kan være med på, også i vinterhalvåret, og hvis det ikke skal koste noe, så blir det dugnad for å få inn penger. Det er ikke ender og grenser for hvor mange konkurranser/seminarer/ekstraøvinger et korps kan ha og dirigenten skal ha sin lønn, så da blir det dugnad for å få inn penger, for det skal jo ikke koste noe så noen evt. ikke kan være med.
Skoleturer samletman inn penger til før, men det er ikke lov lenger, så da blir det salg av kaker og dopapir, flaskeinnsamlinger og varetellnger, for det skal jo være fine og flotte turer må vite. Ikke sånne kjedelige greier som man hadde lov til å samle inn til før.
Jeg er så lei av pengeinnsamlingsdugnader at jeg nesten spyr! Jeg stiller gjerne opp på baneklargjøring før fotballcupen eller 17. maipynting av uteområdene i barnehagen eller"vårrengjøring" av Tarzanløypa på skolen, men spar meg forvaretelling der jeg må jobbe i fire timer på en lørdag for å tjene opp det jeg bruker en time på å tjene mandag til fredag!