Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?
Med fare for å bli rødprikket til døde:
Opprinnelig lagt inn av Bille, her.
Ja. Ammepresset norske mødre utsettes for er verre enn at tusenvis av barn i U-land sulter i hjel? 
Nei det jeg er ikke det jeg prøver å få frem. Det jeg ville får frem er at manglen på informasjon her i landet er også feil og at jeg ønsker å få fokuset på det som faktisk skjer her i landet også. Sultende barn er ikke riktig uansett hvor det foregår, og jeg skriver også at jeg skjønner hvorfor folk velger å boikotte Nestle, men jeg kan ikke støtte boikotten helhjertet og at jeg derfor lar være. Jeg skriver at jeg og flere rundt meg har hatt alvorlige episoder av underernæring i Norge, et av verdens rikeste land, pga manglende informasjon om morsmelkerstatning generelt og at det påvirker meg. Jeg skriver også at jeg tror det er naivt å tro at det flommer over av morsmelk hos de stakkars kvinnene og jeg undres på hvilke alternativer de har? Kaffe og vann ble nevnt i artikkelen, er det så mye bedre? Det er også mange HIV smittede som får barn, dette kan overføres via morsmelk. Hvilke alternativer har disse mødre?
Ønsker igjen å presisere at jeg ikke støtter måten Nestle har gått frem på.
|