Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-13, 23:51   #11
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Med fare for å bli rødprikket til døde:

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Ja. Ammepresset norske mødre utsettes for er verre enn at tusenvis av barn i U-land sulter i hjel?

Nei det jeg er ikke det jeg prøver å få frem. Det jeg ville får frem er at manglen på informasjon her i landet er også feil og at jeg ønsker å få fokuset på det som faktisk skjer her i landet også. Sultende barn er ikke riktig uansett hvor det foregår, og jeg skriver også at jeg skjønner hvorfor folk velger å boikotte Nestle, men jeg kan ikke støtte boikotten helhjertet og at jeg derfor lar være. Jeg skriver at jeg og flere rundt meg har hatt alvorlige episoder av underernæring i Norge, et av verdens rikeste land, pga manglende informasjon om morsmelkerstatning generelt og at det påvirker meg. Jeg skriver også at jeg tror det er naivt å tro at det flommer over av morsmelk hos de stakkars kvinnene og jeg undres på hvilke alternativer de har? Kaffe og vann ble nevnt i artikkelen, er det så mye bedre? Det er også mange HIV smittede som får barn, dette kan overføres via morsmelk. Hvilke alternativer har disse mødre?

Ønsker igjen å presisere at jeg ikke støtter måten Nestle har gått frem på.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.