|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Interessant kommentar til sorteringsamfunnet
Jeg er uenig og synes ikke det er glorifiserende. Han opplever ikke det å ha et annerledes barn som en belastning. At han opplever sin sønn som en berikelse betyr vel ikke at det ikke er lov å si det motsatte? Akkurat som du må få lov å si at det er belastende må han få lov å fortelle om gledene.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Min sønn er så absolutt en berikelse for meg og livet mitt med han er fullt av gleder, noe annet har jeg ikke sagt og skal heller ikke ha på meg. Men det er en belastning også. For meg, i mitt liv, er ikke de to motsetninger. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Multitaskingmaniac
|
Det mente jeg heller ikke, beklager hvis jeg formulerte meg uklart.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Interessant kommentar til sorteringsamfunnetBeklager hvis jeg ble piggete altså |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Multitaskingmaniac
|
Null problem, jeg ser at det jeg skrev kom feil ut. Men i mitt hode hørtes det veldig klart ut.
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Jeg synes egentlig han sier ganske rett ut at det er en berikelse, ikke bare for han, men for alle. At de som har informert han tar feil, han sitter på fasiten.
|
|
|
#7 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
men det er vel en forskjell på å få lov å mene at det å ha et annerledes barn er en berikelse og mene at ens egen opplevelse skal være en rettesnor for alle andre? For det er jo det han sier. At kvinner ikke kan få velge selv fordi vi da ender opp med at kvinnene tar mer hensyn til sitt eget liv og forutsetninger enn til at vi som samfunn sorterer bort mennesker vi ikke ønsker. Han sier at hans opplevelse av å få et annerledes barn er den som er gyldig og at alle dem som opplever det annerledes har fordommer eller ikke vet bedre.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|