|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)Jeg er ikke enig i at folk flest/foreldre som meg selv og de jeg kjenner ikke har vært opptatt av gode barnehager tidligere, Meissa. Jeg har hatt barn i barnehage nå sist fra 2003 til 2008 og vært med i FAU og SU og de tingene vi virkelig jobbet med den gangen var kvaliteten på tilbudet til barna, bemanningstettheten og hvordan man best kunne ordne seg ved fravær hos personalet. Vi sendte kollektivt protestbrev til kommunen da det ble vedtatt at man ikke skulle tas inn vikar ved sykefravær, og fikk en annen ordning på det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#2 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)
Ja, jeg har jobbet i tre ulike barnehager på ulike steder og har i tillegg vært i praksis i tre ulike barnehager. Jeg synes ikke det er så mye som har skilt dem, egentlig. Bemanningen er dårlig og sykefraværet er høyt. Det er vanskelig å få gjort pedagogiske aktiviteter fordi det ikke er nok folk. Selv om basisbemanningen har vært tre voksne på 9/18 de fleste steder så er det sjelden man er mer enn to stykker sammen med barna og hvis noen på huset er syke så må alt omrokkeres og planene går i vasken. Det dyttes stadig flere unger inn med like mange voksne på det samme arealet. Min tidligere sjef fortalte at da hun startet i jobben som pedagogisk leder for 17 år siden hadde hun 12 barn fra 3-7 år og to assistenter. Når jeg tok over hennes avdeling fikk jeg 19 barn fra 2-6 og hadde fortsatt kun to assistenter og i tillegg en ny rammeplan som har mye mer krav og "skal" og "må" enn den forrige. Jeg fatter ikke at det har gått an at utviklingen har blitt sånn?
|
|
|
#3 |
|
Drømmer
|
Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)Det er veldig forskjell i kvalitet på barnehager ja, jeg har jobbet i en som var elendig men de andre 4 jeg har jobbet i var det stabilt og bra. Jeg har også vært i praksis i 3 forskjellige som var bra. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|