Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)
Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.
Skremmer'n: Er dte prinsipielle er praktiske årsaker til at du ikke har treåriingen i barnehage?
Jeg har treåringen min i barnehage, men han spør så fint så fint om å få bli med i den "ande banehagen", og det får han innimellom. Hadde det vært opp til treåringen selv, hadde han vært hjemme med meg på fulltid. Hver helg jubler han fordi han har fri. Og han trives i barnehagen, altså, og barnehagen er veldig fin, minsten skal begynne der til høsten.
Men jeg tror vi foreldre har forandret oss i takt med forandringene i samfunnet, vi har tilpasset oss. Noe man kanskje er nødt til for i det hele tatt å være i stand til å levere fra seg en liten ettåring hele dagen etter bare 2-3 dager med tilvenning? Da eldste var rundt 4-5 gikk vi i åpen barnehage hver dag, og det var flust av 4-5-6-åringer der. Veldig få babyer. Nå når jeg har med 09'ern er han stort sett eldst, og det er mange babyer der. Stort sett små 11'ere, men mest 12'ere. Holdningene våre har hvert fall forandret seg, noe ingling er et godt eksempel på:
Opprinnelig lagt inn av ingling
Jeg mener faktisk helt seriøst at vi ikke hadde vært i stand til å gi Vesla den variasjonen i hverdagen som hun får i den barnehagen hun går i nå.
Dette er veldig fjernt fra min tankegang om ettåringer, jeg mener nemlig omvendt, at barnehagen ikke er i stand til å gi min ettåring det jeg er i stand til å gi ham. Bill.Mrk sovende ettåring på brystet as we speak ... write.