Sv: Ettåringer stresset av barnehage (tv ikveld)
Hm Jeg lurer på om det er gjort forskning på hvordan foreldrenes holdninger til barnehager på virker barnas barnehageopplevelser og -hverdag?
Jeg kjenner meg nemlig overhodet ikke igjen i bekymringene noen av dere har for barnehagehverdagen og storbarnsavdelinger, for eksempel. Begge mine jenter var klare for hverdagen hos storebarna når de begynte der - og trivdes fra første stund. Jeg var også klar for at de skulle fra småbarna og over til hverdagene med mer action, mer utetid, mer aktiviteter.
Hvor mye av dårlig samvittighet og bekymring overfører vi til barna egentlig? Jeg har aldri hatt dårlig samvittighet for å sende barna i barnehagen og barna mine har trivdes fra veldig tidlig i løpet. jeg lurer veldig på om jeg har syntes det har vært greit fordi de har syntes det har vært greit, eller om de har syntes det har vært greit fordi jeg har gjort det - eller om det er en kombinasjon? Eller helt tilfeldig?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|