Sv: Samfunnsklasser og livsstil
Opprinnelig lagt inn av nokon, her.
Eg trur enhetsskolen er mykje av problemet, for å vere ærleg! Slik det er nå, er det ikkje lov å stryke elevar i ungdomsskulen, fordi alle har rett på vidaregåande opplæring. Elevar blir flytta opp eit trinn, uavhengig av om dei har dei kompetansene som er forventa, fram til dei er 16. Først då blir det stilt krav til at dei skal stå i fag for å gå vidare. Eg synest det burde vore nivåinndeling, slik at ein 10-åring som ikkje kan lese, blir fanga opp i fjerde klasse og lærer å lese, før han går vidare. Når elever begynn på vgs og ikkje klarer å få med seg innhaldet i ein tekst, fordi dei har nok med å stave seg gjennom orda og har gløymd begynnelsen av setninga før dei kjem til slutten, er det meiningslaust å vurdere dei etter kompetansemål som går på novelleanalyse og evne til å finne verkemiddel i sakprosa og argumenterande tekstar.
Sjølvsagt treng ein meir enn høytlesning i barnehagen. Men å kunne lese ein samanhengande tekst, er ingen dårleg start.
Jeg er selvsagt enig i alt dette. Og det er jo virkelig nitrist at/om dette er en realitet for såpass mange elever etter 10 års grunnskole. Man kan jo spørre seg om poenget med vidergående skole om man ikke har grunnkunnskapene i orden.