|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Kvinner er et underskuddsforetagendeJeg må innrømme at jeg synes problemstillingen er søkt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kvinner er et underskuddsforetagende
Jeg blir så glad når Heilo klarer å formulere det jeg synes.
|
|
|
|
#3 |
|
|
Nå var det vel ikke Polyanna insinuerte det, men en direkte konsekvens av rapporten hun henviste til? Uansett er det jo et poeng da, at hvis menn er de som tjener mest penger og betaler mest skatt og kvinner er de som bruker/trenger brukt mest penger gjennom et livsløp er det jo slik at mennene på sett og vis finansierer kvinnene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
I et slikt regnestykke burde man virkelig ta med hvor mye et barn er verdt for samfunnet, mot hva foreldrene "bruker" av samfunnets penger på å drette det opp til å bli voksen.
|
|
|
#5 |
|
|
Ikke sant! Å regne "bare" penger blir litt intetsigende... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Kvinner er et underskuddsforetagendeJeg tror vi nordmenn kan ha godt av å se hva ting faktisk koster jeg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Visst er det penger. Kanskje mer enn vi tror. Vi som samfunn er avhengig av at kvinner skal ønske å få barn og vi i Norge kommer ganske godt ut på den fronten. Noen må dessuten gidde å ta de jobbene som har minst status og lønn. Noen må være hjelpepleiere og barnehageassitenter. Eller skal vi importere arbeidskraft til de jobbene som ikke er samfunssmessig lønnsomme? Ja, vi kan arbeide for at menn vil blir hjelpepleiere, men saken er den at vi oppdrar jenter og gutter forskjellig helt fra de blir født og det er med på å legge føringer på at jenter ofte velger omsorgsyrker enn gutter. Det er ikke bare å snu denne trenden i en håndvending. Så til slutt står vi igjen med sånne ting som vi som kvinner alene ikke kan gjøre noe med. Som lønnsforskjeller og levealder.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|