Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Livets mange valg. Denne gangen: Innbundet eller pocket?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-13, 23:23   #9
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Livets mange valg. Denne gangen: Innbundet eller pocket?

Som jeg nevner i Bøker jeg bør ha lest-tråden, så har jeg nettopp funnet ut at klassikere er gratis i e-form. Det er jo så definitivt et argument som gjøre det mulig å økonomisk rettferdiggjøre å kjøpe seg en Kindle Paperwhite, nå som jeg har bestemt meg for å lese meg opp på endel bøker, deriblant klassikere. Det er jo ikke mange gratis bøker jeg skal laste ned før jeg har spart det inn, sånn i forhold til hvis jeg skulle kjøpt de samme bøkene i innbundet til 2-300 kr/stk. : overtalersegselv:
Men samtidig så har jeg ikke lyst til å kjøpe Kindle hvis det betyr at jeg kommer til å slutte å kjøpe bøker på papir.

Og så, selv om det er Kindle jeg har lyst på, og selv om jeg har forstått at Kindle er det desidert beste lesebrettet, så er det noe i meg som ikke helt har lyst til å være med på å støtte opp rundt det monopolet Amazon lager seg, at man MÅ kjøpe alle bøkene hos dem hvis man har en Kindle. Spesielt når de er så vanskelige med dette å legge inn bøker på norsk. Det byr meg litt imot, prinsipielt, at man skal måtte bryte kopisperren på ulovlig vis for å få lagt over norske bøker.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.