Sv: Anna Wahlgren
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Ja, mange mener jo dette. Og jeg er ikke uenig. Samtidig tenker jeg at en person som henne, som har vært i offentlighetens søkelys over tiår og har utgitt 30 bøker, er vel ikke i en kategori hvor hun må beskyttes mot seg selv? Kan ingen med psykiske vansker eller rusproblematikk intervjues i media? Hvor går grensen mellom folk som bør få lov til å regnes som fungerende mennesker og folk som samfunnet generelt bør ta ansvar for å passe på?
Vel. Man kan jo ha opplevd en forverring av både psykisk sykdom og avhengighet som gjør at man ikke lengre er den man var for 10-20 eller 30år siden. Jeg synes jo hennes fremtoning i går fremsto veldig annerledes enn den AW man fikk se på klippene fra 80-tallet. Og det var ikke bare det at hun var blitt eldre rent fysisk som var ulikt.
Når det er sagt synes jeg at rusmisbrukere eller psykisk syke godt kan stille opp i media, ikke alle med slik problematikk trenger beskyttelse. Men jeg synes at man bør utvise varsomhet og særlig når det er snakk om noe som skal brukes som underholdning.