Sv: Kvinner og deltidsjobbing - igjen
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Jeg har ikke mer fleksibel arbeidstid enn sykepleiere nei, hvor tar du det fra? Ikke har jeg en million i årslønn heller. Jeg tjenerikke mye mer enn sykepleiere pr time, jeg jobber derimot mye mer. Og jeg mente ikke gratisarbeid å lese på hytta (har du forlest deg på legeromaner, for et mer fordomsfullt innlegg er det lenge siden jeg har lest)
Det jeg mener er gratisarbeid er når jeg har hatt vakt fra klokka kvart på åtte, men kommer halv åtte fordi jeg må rekke å snakke med pasienter før de blir operert og står til klokken tolv på natten selv om jeg skulle ha slutter klokken elleve fordi ellers hadde ikke en pasient blitt operert den dagen. Selv om jeg starter til vanlig tid neste morgen.
Du som selv blir sint når folk kommer med fordommer overfor ditt yrke, burde hatt bedre vett.
OK, glem hytta, hvis det er den du hisser deg opp over. Det var ikke så fordomsfult ment som det var skrevet (mer enn betegnelse på "på fritiden")
Men-det er jo ikke noe spesielt med å jobbe slik du gjør? Jeg kan gjerne møte på jobb halv åtte (når jeg skal begynne åtte) fordi en elev må han en ekstraprøve eller sitte i telefonen med en foresatt kl. 21.00 om kvelden. Jeg har jo fast avspasering for dette om sommeren (så jeg klager ikke- for all del...) og jeg vil jo tro at leger også har mulighet for å avspasere slike ting- en eller annen gang? Har dere ikke det, synes jeg faktisk at hva man kan akseptere å gå utenfor fastsatt arbeidstid må samsvare litt med hvor høy lønn man har, jeg gjør faktisk det. Jeg er også klar over at grunnlønnen til en lege ikke er imponerende høy, men de fleste leger jeg kjenner (jobber på Haukeland + diverse andre steder )har tillegg, ekstravakter og hva_har_du og tjener rundt en mill. alle sammen. Jeg har ellers vanskelig for å tro at timelønnen til en lege er omtrent det samme som timelønnen til en sykepleier, men det må jeg se om jeg finner ut av.
|