|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Tørr hodebunnJeg sliter i perioder med tørr og kløende hodebunn, og da må jeg tilbake til KMS Headremedy. Den får hodebunnen tilbake i fin form etter et par vask.
|
|
|
#2 |
|
-o-o-o-o-o-
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
![]() |
Sv: Tørr hodebunnJeg har samme problem, mest om vinteren, om sommeren kan jeg bruke "vanlig" frisørshampo i perioder, til tørt hår. Nå om vinteren bruker jeg apotekprodukter, ikke veldig spennende men det tørre og kløen forsvinner og det lindrer. Bruker Aco sin Special Care-serie, shampo for tørr hodebunn, og gelé som påføres i håndkletørt eller tørt hår. Har også en hårkur fra apoteket mot tørr hodebunn, husker ikke i farta hva den heter, men er rød og hvit flaske som Acoproduktene. Disse tre til sammen hjelper godt. Bruker vanlig balsam i hårlengdene, men passer på at det ikke kommer i nærheten av hodebunnen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Sv: Tørr hodebunn
Denne er den eneste som funker for meg også... Synder jeg ett par vask med noe annet er hodebunnen på bærtur....
|
|
|
#4 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tørr hodebunnSliter med det samme i perioder og veksler med Redken All Soft, Redken Fresh Curls og L'Occitane Sensitive and Irritated scalp. Har også brukt KMS Hair Remedy. Siden håret ditt floker seg i nakken vil jeg anbefale Redken All Soft på det varmeste. Om du ikke vil gå for hele serien, så kan du f.eks. kun bruke All Soft Heavy Cream. Det er en kur, som du fint også kan bruke til balsam, evt la den sitte i noen minutter ekstra i dusjen. Den vil gi håret ditt godt fuktighet slik at det ikke floker seg. Snuppa er helt avhengig av den
|
|
|
|
#5 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Balsam da?
|
|
|
#6 |
|
-o-o-o-o-o-
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
![]() |
Prøv noe fra apoteket, de er milde. Aco sin serie f eks. Ikke like fancy og lukter ikke noe særlig, men de har hjulpet meg. Alt av produkter fra Redken, til og med milde Kerastase, har bare funket en viss periode før det har vært på an igjen med kløe, svie og tørr hodebunn. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tørr hodebunnBle anbefalt denne.