Sv: Hyacinths hundetråd
Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.
Hadde dere en trener hjemme sist uke?
Jepp. Han er fra de som kaller seg "100% positive" og tok egrntlig bare 1600 for å si at vi kun bør forsterke positiv atferd og belønne det vi vil ha mer av hrle tiden. Ikke korrigere og ikke gi kommandoer.
Fint det, men jeg greier ikke følge det opp. Det blir også korrigering. De fleste jeg har snakket med sier "la henne hyle og gå i butikken", men i natt lot vi henne hyle, og hun både tisset og dreit i buret. Tydelig stressa. Noe sier meg at det er feil, men de fleste sier at hun må lære at hun ikke ksn hyle seg ut av buret.
Vurderer å kjøre en mellomting, men det var også det der med konsekvens. Faen, dette her er ikke lett...
Ting går bedre mtp at hun sover 4-5-timersøkter om natta, men hun prøver å stå opp klokka fire og lager et satans leven. Hun vil ligge på sofaen med mannen, noe han har gjort en stund på morgenkvisten for ikke å vekke alle andre. Vi har knapt sovet de tre-fire siste ukene, og ihvertfall ikke sammenhengende.
Det mest belastende synes jeg imidlertid er den konstante diltinga og pipinga. Jeg er vant til å gå rundt i huset i raskt tempo og ordne, men hun sitter alltid 50 cm fra beina mine og piper og ser på meg med bedende øyne. Hvis jeg ikke setter meg ned, da. Da stopper hun. Men jeg sitter aldri ned i løpet av formiddagen.
Og ja, vi har hundevakt når jeg er på jobb. Tør ikke gå fra hylende hund, er redd jeg ødelegger henne helt. Folk sier vi bare må gå, oppdretter også, men jeg er redd vi ødelegger henne. Noen sier at jeg skal gå inn og ut til hun ikkr gidder å dilte mer, men det har jeg gjort 10000 gsnger og det er ingen framskritt der.
|