Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Beskriv månedene slik de er for deg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-13, 23:44   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Beskriv månedene slik de er for deg

Januar er jobb. Overtid, årsoppgjør. Jobb.
Men det er "blanke ark med fargestifter til", jeg liker en ny start. Den er bare travel. De aller, aller første, tidlige frøene kan såes.

Februar er det nok fortsatt mye jobb.
Følelsen av "blanke ark" er borte, det er bare vinter, kaldt (eller gjerne bare sørpegufsetull, med vind og regn) Men det spirer kanskje litt i vinduskarmen.

Mars, jobben letter. Det går mot vår, kanskje? I alle fall kan jeg begynne å så litt mer frø, små spirer i vinduene rundtomkring.

April. Somregel påskeferie. Kanskje skitur? Definitivt vår.

Mai, kom mai du skjønne, milde. Fridager, pusle i hagen, plante litt ut, det spirer og gror, det er vår, nesten sommer!

Juni. Sommer. Kanskje ikke varmt, men sommer. Snart ferie.

Juli. Ferie? Sommer i alle fall. Liker sommer.

August. Bursdag. Litt ferie enda? Begynne på jobb igjen etter ferien, masse, masse mail, brette opp ermene og ta fatt. Men jeg liker den. Litt følelsen av "blanke ark" igjen. skolestartmåneden. (Jeg har alltid likt skolestart, gjennom hele min skolegang. Nye bøker, penner og blyanter... (Jeg kan den dag i dag bli lykkelig av å gå på rekvisitarommet... jeg digger visst kontorrekvisita...))

September. Det begynner å bli høst. Vått. Kaldere. (På tide å fjerne restene av tomatplantene, egentlig. De står antakelig til november likevel. Som triste bevis på den sommeren hvor lite ble modent. for Juli var sikkert ikke så varm når alt kom til alt...)

Oktober. Oktober er høst. Vått, kaldt, gufs. Tungt. Kjedelig. Lenge siden sommeren, lenge til jul. Begynner å bli mørkt.

November. November går fort, for det nærmer seg jul, og alt jeg skal få unna FØR desember... det rekker jeg somregel ikke. for november går visst så fort.

Desember. Jul. Desember er kos. (og somregel sykdom...)

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.