Sv: Apropos kulturarv
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Jeg har også en sterk følelse av at de ikke ville skrevet på den måten til en eldre, hvit (kristen) mann.
Det tror jeg nok de ville hvis han hadde svart på samme måte som Tajik.
Jeg føler ellers sterkt for å være kjerringa mot strømmen her. Jeg likte Hustad sin kronikk og synes han har gode poenger, og så skriver han en nynorsk som er mye mer behagelig å lese en kulturministeren sin. Og nei, jeg er ikke redd for at muslimene skal overta landet eller at vestlandslefsa skal bli erstattet med nan-brød, men jeg synes gjerne Tajik kan gi et ordentlig svar på det jeg oppfatter som de sentrale spørsmålene her:
Finnes det en egen norsk kultur?
Hva består i så fall denne av?
Er det et problem hvis den norske kulturen (hva den nå består av-ikke vet jeg?) blir fortrengt i forhold til nye kulturer? (Jeg tror ikke nødvendigvis den blir det, men mange er redde for det, og fortjener kanskje et litt mindre nedlatende svar fra selveste kulturministeren.)
Joda, at ordet alkohol stammer fra arabisk og at kultur stadig er i endring, tror jeg de fleste vet, jeg synes ikke nødvendigvis det har så mye med denne saken å gjøre og savner rett og slett et skikkelig svar fra Tajik.
|