|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund eller ikke?
Og ingen tissing i buret? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
At valper må ut på natta, er helt normalt. Husker begge mine foreldres måtte ut en-to ganger på natta i begynnelsen. De peip litt utenom det også, men faren min lå på en madrass ved siden av buret den første tiden, før han gradvis flyttet madrassen lenger og lenger unna. Piping utenom dopausene overhørte han bare.
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hund eller ikke?Takk! Jeg har forøvrig sett den kennelsiden før og lest meg opp på dette, jeg bare lurte på hva dere gjorde. Vi gjør som det er beskrevet her. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men hva skjer om dere ikke tar henne ut? Tisser hun i buret da? Hva om dere innfører f.eks to faste tissetider på natta og se hva som skjer, om hun tisser i buret eller klarer å holde seg? Om det går bra, kan man jo korte ned til én tur, for så å kutte nattetissinga helt etter hvert.
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
De siste dagene har mannen greid å roe henne ved å snakke til henne. Si "hysj", eller "nei" hvis hun bjeffer, evt "legg deg ned" hvis det er nødvendig. Hvis han har tatt fram båndet har hun ofte gått og lagt seg ned igjen, og da må hun jo ikke tisse. Hvis hun må tisse (har også måttet bæsje hver natt), har hun kommet ut av buret når hun ser båndet. Etterpå går hun inn i buret. Klynker litt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Hvor sent får hun mat? Jeg ville innført en eller to faste doturer på natta, og NULL oppmerksomhet de andre tidene. "Hysj", "Legg deg" osv er også oppmerksomhet. Tror hun gir seg fortere da. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Noterer hysj og nei. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Superbasinella
|
Sv: Hund eller ikke?Vi har hatt valpen i over 2 mnd nå. De to første nettene var jeg oppe en gang med henne. Nå i jula har hun gjerne sovet 10 timer i strekk. Problemene våre er at vi ikke kan gå ifra henne og at hun biter voldsomt mye. Det har vært veldig ille til tider, jeg har grått av fortvilelse. Har hatt valp tidligere, og forstår at vi kanskje har fått en i overkant bestemt frøken. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Hva skjer når dere går fra henne, og hva gjør dere med jobb? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Superbasinella
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Mitt råd er å søke profesjonell hjelp, bruk noen hundrelapper nå for å få en plan for hvordan dere skal håndtere det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Kullet vår kommer fra tisset ikke på natta fra 6-ukers alder, me det er nok mye fordi oppdretter trente de. Jeg passet de når de var 7-8 uker. Ingen av valpene pep på natta, måtte ut eller tisset i buret. Fra vi overtok vår sov han hele natta, uten noe piping. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|