Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-12, 20:17   #161
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?

Det rare er, at når jeg tidligere i uka hadde vasket og ryddet - så var alt klart. Og så går det liksom 2 dager, og så er det rot her igjen!?
Og ikke bedre at vi fortsatt er i oppussing, og nå har pakket ut både IKEA seng og lamper. Pappesker og rot..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 20:24   #162
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det er grunnen til at vi tar vaskingen i morgen formiddag. Det blir jo rot og litt kliss på gulv og sånt når en har unger, i hvert fall så liten som vår er.

Gammel 22-12-12, 21:09   #163
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Og jeg har hatt juleferie siden torsdag og har ikke gjort noen ting.. Men når jeg ser meg rundt har det visst hopet seg opp igjen

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 22:41   #164
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg føler at vi ligger en dag foran skjema. Slapper av med rødvinsglasset mitt i julevasket hus, og sparer bare pynting og delfiakake til i morgen.

Gammel 23-12-12, 12:51   #165
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det bare pynting av juletreet som mangler nå. Og så skal jeg sveive rundt med vaskebøtte og fille en liten tur i morgen formiddag, på kjøkkenet (nødvendig) og i gangene (for at det skal lukte godt når gjestene kommer).

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 12:56   #166
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg gått over siste del av lista, vi har ordnet alt av gaver og alt av mat. Resten får bli som det blir. God jul!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 16:29   #167
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er ferdig

Eller ja skal ta og pakke inn de to siste pakkene da når ungene er lagt seg.
Så skal jeg hive med i dusjen så blir det å legge beina på bordet resten av kvelden, se en film, og glede meg til imorra.

Gammel 23-12-12, 16:38   #168
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har pakka inn gavene. Mannen henter juletreet i garasjen. Vi har funnet fram tre store kasser med pynt. Får se om vi orker å pynte noe - storebror har meget elskverdig delt virusinfeksjonen sin med de fleste andre i familien, så jeg har ingen andre planer enn å slumre på sofaen, mens jeg innimellom gjør mitt beste for å hoste opp lungene mine. Alt annet på lista utgår. Jaja. Jeg har fine folk å være sammen med, og det blir nok både mat og pakker.

Gammel 23-12-12, 17:16   #169
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ferdig. Ungene har pynta leiligheten og treet, og jeg har pakka inn den siste gaven. Nå kan jula bare komme.

Gammel 23-12-12, 17:18   #170
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

på Matilda. Her har vesla feber, og jeg er dårlig i hofte og bein, så vi tar det meste i rolig tempo, men det er reint her og ser julete ut, så så snart vi får stuet leker i kasser og pyntet litt tre og sånn blir det så fint atte. Jeg skal feire med mine to yndlingsmennesker, og vi skal kose oss uansett om det gjør litt vondt her og der.

Gammel 23-12-12, 17:39   #171
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Herlig. Fem dager igjen til jul.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 17:58   #172
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Minsten her har fått en eller annen infeksjon, og siden han er diabetiker er det litt ekstra å passe på, så vi er ikke helt ferdige ennå. Og 23.desemberselskapet vårt utgikk med høye kneløft her. Men det blir jul i morgen, uansett.

Gammel 23-12-12, 19:11   #173
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her skal mann og barn pynte juletre snart, mens jeg gjør ferdig en kake. Så skal tenåringene få pynte pepperkakehuset også, selv om de ikke er så ivrig på det lenger - for spise det om en ukes tid, det vil de!
Så må jeg pynte med det som ikke er tatt fram av julepynt enda og pakke inn noen gaver.
Brette sammen klær og legge de på plass må jeg også.

BLIR man egentlig noengang ferdig til jul? Jeg er redd perfeksjonisten i meg kommer sterkt fram ved sånne anledninger som dette. Egentlig synes jeg ikke det er verd det, men jeg må bare ha det nesten perfekt. og

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 19:53   #174
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

I kveld skal jeg lage sildesalatene. Jeg liker at de er så ferske som mulig. Så da blir det karrisild, banansild og rødbetesild. Og Eggsalat. Og da er vi klare!

Gammel 23-12-12, 23:13   #175
ingling

ingling sin avatar

Standard

Vi har pyntet tre, ryddet vekk siste rotet fra her og der og pyntet pepperkakehus. Nå er det så fint her atte, så da erklærer vi oss for klare. Det er ikke så himla nøye uansett siden det bare er oss, men det er koselig å ha det fint rundt seg, særlig første jul i nytt hus!

Gammel 23-12-12, 23:19   #176
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har igjen og pakke adventskalenderpakker og fikse strømpene.

Gammel 23-12-12, 23:22   #177
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er vi vel så klare som vi kan bli. Vi skal til foreldrene mine i morgen, så det blir ikke noe stress her hjemme.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 23:30   #178
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alt i rute, skal bare på butikken en tur i morgen. Kirsebærfamilien stiller med nisse så sender jeg lillebroren min dit. Gøy! :-D
Første gangen uten generasjonen over oss, skal bli godt å endelig skape egne tradisjoner. Kjenner at en av de skal være et langt karbad på ho mor i morgen formiddag.

God jul folkens!

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 23:45   #179
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi var helt ferdige rundt halv seks. Kl. seks kom gjestene på sossiser, hjemmelaget potetmos og rosenkål. Da senket julen seg over palasset, og skuldrene ble senket ett par meter. Nuh er det jul, og snøen laver ned ute.

God jul alle sammen.

Gammel 23-12-12, 23:45   #180
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Nettopp ordnet strømpe til ungene, så nå er alt klart! Må lage riskrem (kokte grøten i dag) og koke pinnekjøtt og poteter i morgen, og det er det (foreldrene mine tar med kålrotstappe hit).
Nå sover resten av huset, jeg drikker gløgg og snuser på lukten av Kongerøkelse. God jul!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.