Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Mandel i riskremen, premie

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-12, 23:00   #1
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mandel i riskremen, premie

Reagerte også på mandel i barnehagen; mest pga det med å sette nøtter i halsen og dernest det med allergi - har dessverre erfaring med eget barn som ved uhell fikk tak i nøtter her hjemme, hadde ikke smakt nøtter/mandler før, han fikk anafylaktisk sjokk. Jeg spurte barnehagen om hvordan de gjordet det mot jul angående nøtter osv og da svarte de at "nei, selvsagt hadde de aldri mandel i grøten der uansett".

Uansett, vi brukte mandel i grøten før og da var premien gjerne en marsipangris. Men hva med en sånn Freia appelsin-sjokolade? Eller en kindereggnisse? Eller ett sånt gigantisk kinderegg? Likte det med flaxlodd veldig godt også.

Gammel 22-12-12, 23:54   #2
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mandel i riskremen, premie

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Reagerte også på mandel i barnehagen; mest pga det med å sette nøtter i halsen og dernest det med allergi - har dessverre erfaring med eget barn som ved uhell fikk tak i nøtter her hjemme, hadde ikke smakt nøtter/mandler før, han fikk anafylaktisk sjokk. Jeg spurte barnehagen om hvordan de gjordet det mot jul angående nøtter osv og da svarte de at "nei, selvsagt hadde de aldri mandel i grøten der uansett".

I Kosegrisens barnehage er det en rosin. I min er det vel mandel, og det er jo selvsagt noe å tenke på at ungene kan være allergiske uten at man vet det... Det tar jeg med meg videre.
Dog - det er ikke samme gryta til hele barnehagen, og den med mandel går til stor avdeling. Der vet alle barna veldig godt at den er der! De sluker altså ikke grøten, siden de leter etter mandelen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.