Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-12, 09:49   #121
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare fem dager til jul - hvordan ligger du an?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Ferdig? Til jul? I år? *mangler baderomsplater, dusj og vann og byggestøvet ligger tykt*

Men alle julegavene, OG juletre er i hvertfall i hus.

Hørtes litt ut som her. Vi driver med oppussing av stua og den ser ut deretter. Om juletreet kommer opp i år, vet jeg ikke helt. Vi reiser uansett bort fra 23.-27. desember. Julekakene har vi hoppet over, pepperkakehus skal vi forsøke å sette sammen og pynte i helga, juleantrekk til poden kom på plass i går og alle gavene er pent sortert i poser ettersom hvordan de skal deles ut.

Det blir jul - uansett.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 09:50   #122
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juletreet slipper jeg visst ikke unna i år heller. Men det er ikke i hus enda.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 09:53   #123
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

3 dager igjen. Jeg jobber, mannen har fri. Regner med at jeg kommer hjem til ryddet og vasket hus, og at all klesvask er tatt, senger er skiftet på, all storhandel tatt.

Eller ikke...

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 10:26   #124
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pokkerns mayaer.

Jeg er på jobb i dag også, og gleder meg da også stort til å måtte være på jobb fra 07 til 04 i morgen. Fint at man er deadlinejunkie.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 11:57   #125
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sambo kom hjem med et juletre så stort at vi må skjære hull i taket så det må inn på lista.
Sitter og ser på et halvryddig hus og lager liste.

-rydde huset
-vaske gulv
-pynte hus samtidig som jeg tørker støv
-skrubbe dusjvegger x 2
-hente siste gaven på posten, pakke inn og levere
-levere flere gaver
-kjapp runde på butikken
-skifte på senger

Ettersom jorda inne gikk under denne gangen heller bør jeg også nærme meg husets katastrofeområde, vaskerommet. Blir ettbarnsforeldre i knapt to døgn nå, så dette er såpass overkommelig at jeg tror vi rekker en skål. :-D

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 12:03   #126
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Skal vi se:
- rydde huset - er relativt ryddig allerede
- lage karameller
- julegave til mannen, mamma og pappa, broren min og familien
- bake: riskaker, brune pinner
- lage italiensk salat
- stryke og pynte

Med andre ord er det mye som gjenstår.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 12:54   #127
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Min mor, den vakre, har nettopp sendt meg meldig med tilbud om å overta ungene fra lørdag til søndag for å "gjøre noe julete" så jeg kan ordne i fred. Så kanskje det blir jul i år også.

Dette gjenstår:
Vaske
Rydde
Polet
Matinnkjøp
Pepperkakehus
Pepperkaker
Kakeinnkjøp
Gave til mannen
Gave til ungene
Lage marsipan
Julekort
Etc
Etc

: på jobb, mannen spyr:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 12:57   #128
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ferdig å handle (utenom de småtingene jeg alltid glemmer da ).

Nu skal jeg i gang med husvask. Etter en måned fyllt med eksamener og jobbing ser huset bombet ut! Så ille at jeg sliter med å finne motivasjon til å sette i gang.

Gammel 21-12-12, 13:05   #129
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Ribbe er bestillt. Vi mangler juletre og øl. Ulempen ved å handle sent er at ølsalget har stengt.

Gammel 21-12-12, 13:28   #130
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå begynner jeg faktisk å bli litt småstresset. Mathandling tar mye mer tid enn det jeg planlegger med. :svett:

Stuen er et kaos. Jentene fyller hele gulvet med gavepakking, mens de siterer Juleevangeliet for hverandre, det er i hvert fall ingenting i veien med bibelkunnskapene.

All mat er handlet og juletreet står i kjelleren. Jeg må rydde, vaske og bake krumkaker. Det går nok. Men jeg har stort selskap i morgen, så det må være ferdig til da.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 14:41   #131
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I mål egentlig - ihvertfall på gavefronten.

Vi må handle inn mat til julemiddagen da

Hatt bursdag her for ett par dager siden så ryddet til det, så er ganske så ryddig og rent nok

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 14:48   #132
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Er slettes ikke ferdig. Mangler å vaske bad og de siste julegavene.
Men jeg vet hva jeg skal kjøpe da. Og badet får jeg ta julaften når jeg har tid for meg selv og før gjestene kommer.
Og så må jeg visst skifte på noen senger og sånt også ja. Og handle.

Gammel 21-12-12, 16:58   #133
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fortsatt ikke egentlig noen liste, men tror det som gjenstår er:

- støvsuge, vaske gulv og bad (a la vanlig helgevask)
- handle mat (vi har det viktigste; pinnekjøtt, kveite og andebryst)
- pynte juletre
. utveksle noen gaver med familie
- lage krumkaker og litt konfekt

Helt overkommelig, og ingen krise om vi ikke rekker alt heller. :zen:

Gammel 21-12-12, 18:54   #134
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Julefeeeerie!! Kun igjen å pynte julebordene.

Gammel 21-12-12, 20:07   #135
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

?..
Nu skal jeg i gang med husvask. Etter en måned fyllt med eksamener og jobbing ser huset bombet ut! Så ille at jeg sliter med å finne motivasjon til å sette i gang.

Jeg kjenner følelsen.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 21:45   #136
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I går kveld fikk vi plutselig spørsmål fra venner som vanligvis er langt borte, om de kunne komme på førjulsbesøk i dag.
Da var det bare å hive seg rundt og rydde og vaske nesten hele huset, i tillegg til å bake litt og pynte litt mere.

Var egentlig ikke i form til det, men nå er jeg kjempeglad det er gjort!

Ikke helt ferdig, men er såpass i rute nå at jeg ikke er stressa.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-12, 22:06   #137
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Skal pakke inn siste julegave nå.

Gammel 21-12-12, 22:12   #138
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns vi er ganske i rute, i grunnen veldig greit med helg før juleaften! Det som gjenstår er:

• Lage skinke
  • Lage sildesalat
  • Handle mat
  • Julegaver til gutta - Lego
  • Pynte pepperkakehus
  • Pynte juletre

Tror det skal gå greit.

Gammel 21-12-12, 22:42   #139
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tjo, det er utrolig hva man får ut av en feriedag. Vel, jeg har vasket hovedrent på badet. Dusjen mangler, men pyttsann, vi dusjer i 2.etg. Badet er ferdig, bortsett fra dusjen men det spiller ingen rolle. Det er rent og ryddig der. Og IKKE noe verktøy og arbeidslamper man snubler over.

Ellers har vi vært og spist mølje hos mamma og pappa, så nå er det jul!!

Og julegavene er pakket inn, og jeg har rødt i glasset. Og i morgen skal resten av huset til pers. Så julen, here we come...tror jeg.

Gammel 21-12-12, 22:56   #140
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Skal vi se da:

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg har fortsatt ikke egentlig noen liste, men tror det som gjenstår er:

- støvsuge, vaske gulv og bad (a la vanlig helgevask)
- handle mat (vi har det viktigste; pinnekjøtt, kveite og andebryst)
- pynte juletre (er det minste satt opp i stuen)
. utveksle noen gaver med familie (halvveis check, siste runde i morgen)
- lage krumkaker og litt konfekt - check! Men kanskje noen flere kaker...

Helt overkommelig, og ingen krise om vi ikke rekker alt heller. :zen:

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.