|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Sv: Et liv uten mobiltelefon?Jeg elsker mobilen min og har den med både i dusjen og under puta om natta. Jeg ville likevel ikke kalle meg ekstremt tilgjengelig, men det er bare fordi jeg er så sær på hvem jeg svarer. Ja, jeg siler samtaler aktivt, og tar aldri telefonen blant andre folk dersom det ikke er noe viktig. På samme måte leser jeg ofte SMS'er så snart de kommer, men svarer sjelden på dem før jeg sitter alene med tekoppen min om kvelden. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bedreviter
|
Sv: Et liv uten mobiltelefon?Jeg har et veldig avslappet forhold til min mobil, så den plager meg ikke i det hele tatt: om ettermiddagen og kvelden ligger den i skapet i gangen, så da hører jeg den ofte ikke. På jobb er den ikke med i møter, så da hører jeg den ofte heller ikke. (Ikke at jeg ville svart på mobilen om jeg satt i et møte uansett altså.) Jeg anser mobilen min for å være et verktøy for at jeg lett skal kunne nå andre – ikke for at de skal kunne nå meg akkurat når det passer dem. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Et liv uten mobiltelefon?Jeg synes et liv uten mobilen blir så himla upraktisk. Derfor har jeg den stort sett med meg.
|
|
|
|
#24 |
|
Passiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et liv uten mobiltelefon?Nå har ikke jeg barn som er store nok til å ha mobil, men jeg kunne fint klart meg uten, da min for det meste brukes til samtaler. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et liv uten mobiltelefon?Jeg er ikke så avhengig av dem. Den er stortsett ikke med meg på jobb, ei heller i dusjen og slikt. Men jeg kunne ikke kvittet meg med den helt tror jeg.
|
|
|
#26 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Et liv uten mobiltelefon?Eh... nå ikveld ringte det en kar hjem til oss og spurte om jeg hadde mistet mobilen min - jeg blånektet, helt til det gikk opp for meg at han ringte fra MITT nummer.
|
|
|
|
#27 |
|
Pauset
|
Sv: Et liv uten mobiltelefon?
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Expired
Sv: Et liv uten mobiltelefon?Og jeg har falt tilbake til gamle synder. Eller, jeg har faktisk blitt flinkere. (Eller mer glemsk...) |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Et liv uten mobiltelefon?spennende å se hvordan du greier deg - å gå fra total avhengighet til avholdenhet kan jo bli slitsomt.
|
|
|
#31 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Et liv uten mobiltelefon?Jeg er ikke umiddelbart interessert i å følge deg der, merker jeg. Jeg føler meg ikke plaget av mobilen. Jeg føler det er et kjempenyttig verktøy, jeg kan ringe å fortelle om jeg blir forsinket eller om det er endring i planene, og ikke minst om jeg står på en øde skogsvei og har punktert og ikke vet hvor jekken er. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Expired
:hvisker: Ser du datoen på det første innlegget? |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Et liv uten mobiltelefon?Jeg har ett veldig avslappet forhold til mobilen. Jeg har mobil først og fremst for at jeg skal kunne bruke den hvis jeg vil, ikke for å være tilgjengelig for andre hele tiden. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Fortynnet
|
Sv: Et liv uten mobiltelefon?Jeg har et veldig tett forhold til mobiltelefonen min. Og grunnen til at det har blitt sånn var vel opprinnelig at jeg ville være mest mulig tilgjengelig for tenåringene mine, som bor annenhver uke hos faren sin og i tillegg selvfølgelig farter rundt som tenåringer gjør. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
Sv: Et liv uten mobiltelefon?Jeg har hatt ufrivillige mobilpauser når mine stakkars duppeditter har vært ødelagte, og det har faktisk vært ganske deilig. Nå har jeg en gammel morfar som jeg står på speeddial til eller noe, ( |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Expired
Sv: Et liv uten mobiltelefon? |
|