Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sector alarm. Spinnoff fra JV-tråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-12, 02:07   #24
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV tråd

Vi valgte vekk Sector da vi bygde her. Den gang pga at vi fikk flere tilbakemeldinger på at de hadde sen reaksjonstid ved alarm. Ikke at de ikke reagerte, men de hadde såpass få biler her i byen, så om det var flere alarmer, så kunne ting ta tid.

I ettertid så har jeg også hørt om to episoder som ikke taler for dem, og som gjør oss glade for at vi ikke har dem.

Det ene var hos mine foreldre. Jeg var "sommervakt" på huset deres, og ved et uhell så hadde jeg klart å låse naboens katt inne i huset deres. Den hadde sneket seg inn da jeg var der, og dermed ble den innelåst da jeg dro igjen.

Det gikk 5 dager før jeg fikk høre av en kollega at det satt en katt i kjøkkenvinduet hos foreldrene mine.Jeg fikk fart på meg da, for jeg regnet raskt ut at den katten måtte være desperat av både sult og tørst, stakkars.

Mine foreldre hadde da alarm fra Sector, type "topp til tå". Altså full dekning av alle rom, fra gulv til tak. Jeg konkluderte allerede i bilen på vei opp til dem at her er det noe som ikke stemmer, for innvendige dører sto åpne i huset, så katta hadde hatt fri tilgang til mange rom, så hvorfor hadde ikke alarmen utløst? En katt i panikk ligger vel ikke i ro i flere dager liksom.

Og ja...alarmen sto på, så det var ikke det.

Det andre tilfellet var en nabo her. De bodde da i et terrassehus, og hadde vært på ferie.

I løpet av ferien så hadde alarmen gått, og sector hadde vært på stedet.

Det var to ting som ble helt feil her: De ble for det første ikke oppringt da alarmen gikk, og så hadde folkene fra Sector, som da fysisk hadde vært inne i huset, hengt en lapp på ytterdøren deres, på utsiden, og helt åpen for alle som måtte se at det hang en lapp der.

På lappen sto det da forklart at det hadde gått alarm, og pga feil på alarmen så hadde de ikke kunne slå den på igjen.

Helt ok at de legger igjen en skriftlig beskjed, men man hanger ikke den åpen på utsiden av huset. Spesielt ikke når de har vært inne i huset.

En slik lapp fant jeg også hos mine foreldre, da fra Securitas som de skiftet til etter katte-episoden, men den hang på en dør inne i huset.

Naboen skiftet også til Securitas etter denne episoden, og det er de vi har i dag.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.