Sv: En enslig mor som sliter med økonomien
Nå har jeg nettopp sett opptak av Hellstrøm rydder opp fra forrige uke (opptak på PVRen), og det var litt av et sammentreff at jeg ble oppmerksom på denne tråden nå.
Det handlet nemlig om en enslig mor på 27 år som hadde tre barn og var student. Hun har med andre ord DÅRLIG råd og slet veldig med å få til å lage god, sunn og billig mat til barna sine. Ellers var hun nok en av de mest oppegående og beundringsverdige menneskene jeg har sett i denne serien tror jeg.
Det som var sammentreffet, var at i tillegg til hjelp fra Hellstrøm kom altså damen fra artikkelen som det linkes til i hovedinnlegget i tråden på besøk for å øse av sin erfaring etter å ha levd etter og videreutviklet rådene fra Hellstrøm fra ca 1 år siden. Siden sist hadde hun blitt helt rå på å lage billig og sunn mat fra bunnen, og holder også kurs for folk ift dette. I det hele tatt.
Det var rett og slett et program til å bli glad og rørt av. Og jeg blir glad av folk som får til å ta tak i sine utfordringer og gjøre det beste ut av dem på den måten som disse to damene gjør. Rett og slett.