Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takk for meg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-12, 16:16   #1
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Takk for meg

Mitt poeng var at alle kan slette det de vil, ved å skrive noe annet over, eller på andre måter. Man kan i alle fall redigere! Jeg var ikke så veldig nøye på hvordan.

Men at jeg skjønner at den utestengte brukeren er misfornøyd med å ikke ha denne muligheten, nettopp fordi man er utestengt. Da har man ikke denne muligheten.
Det synes jeg er litt grovt.
Et døgn holder ikke hvis det er mange innlegg.
Det var poenget mitt.

bønna er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 16:23   #2
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Mitt poeng var at alle kan slette det de vil, ved å skrive noe annet over, eller på andre måter. Man kan i alle fall redigere! Jeg var ikke så veldig nøye på hvordan.

Men at jeg skjønner at den utestengte brukeren er misfornøyd med å ikke ha denne muligheten, nettopp fordi man er utestengt. Da har man ikke denne muligheten.
Det var poenget mitt.

Jeg skjønner godt at man er misfornøyd om man ikke får redigere innleggene sine om man har et stort ønske om det. Men hvorfor skal man slette alle innlegg? Det ødelegger tråder! Og hvilken stor jobb er ikke det for en moderator??
Og dessuten, hvis man har tråkket over grenser gang på gang, og fått advarsler om det - burde man ikke ha skjønt at man sto i fare for å bli kastet ut? Da kunne man i så fall ha redigert innleggene i forkant.

Gammel 12-11-12, 16:26   #3
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg skjønner godt at man er misfornøyd om man ikke får redigere innleggene sine om man har et stort ønske om det. Men hvorfor skal man slette alle innlegg? Det ødelegger tråder! Og hvilken stor jobb er ikke det for en moderator??
Og dessuten, hvis man har tråkket over grenser gang på gang, og fått advarsler om det - burde man ikke ha skjønt at man sto i fare for å bli kastet ut? Da kunne man i så fall ha redigert innleggene i forkant.

Det er ikke en stor jobb for moderator. Det gjøres enkelt ved et par tastetrykk. Så er alle innlegg fra denne brukeren borte. Tar toppen 1 minutt.

Gammel 12-11-12, 16:29   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det er ikke en stor jobb for moderator. Det gjøres enkelt ved et par tastetrykk. Så er alle innlegg fra denne brukeren borte. Tar toppen 1 minutt.

I så fall ville også alle tråder brukeren har startet forsvinne, med mange tusen innlegg fra andre brukere. Rent privat ville jeg synes det var veldig kjipt om noen skulle slette så mange av mine (og andres) innlegg.

Gammel 12-11-12, 16:32   #5
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

I så fall ville også alle tråder brukeren har startet forsvinne, med mange tusen innlegg fra andre brukere. Rent privat ville jeg synes det var veldig kjipt om noen skulle slette så mange av mine (og andres) innlegg.

Ja og hva så? Kjedelig med at det er en del/mange innlegg som blir borte men hvorfor er det så farlig? Enten må jo brukeren gis tilgang slik at vedkommende kan gjøre jobben selv med å redigere enkelt innlegg og slette hver enkelt tråd eller så må ledelsen gjøre det med et enkelt tastetrykk når de velger utestenge en bruker. I hvert fall så lenge den som blir utestengt ønsker det selv.

Gammel 12-11-12, 16:38   #6
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Men herlighet, man er jo på internett.

Jeg har hatt stor respekt for den brukeren som er utestengt, blant annet har jeg oppfattet denne som en stor realist i forhold til å orientere andre om at det som skjer på internett blir stående.
At alle titusenvis av innlegg hun har skrevet her må slettes fordi hun ikke lenger er velkommen på forumet synes jeg virker fullstendig paranoid.
Og ja, jeg er fullstendig klar over at jeg ikke kjenner til detaljer om denne konflikten, likevel tillater jeg meg å riste oppgitt på hodet over dette.

Najade er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 16:52   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes også det er skikkelig ugreit hvis plutselig mange av innleggene mine skulle blitt borte fordi noen andre hadde slettet hele tråden. Ikke det at jeg nødvendigvis skriver så mye smart, men det er mine innlegg, mine meninger, selv om det er i en annen sin tråd.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 16:56   #8
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes også det er skikkelig ugreit hvis plutselig mange av innleggene mine skulle blitt borte fordi noen andre hadde slettet hele tråden. Ikke det at jeg nødvendigvis skriver så mye smart, men det er mine innlegg, mine meninger, selv om det er i en annen sin tråd.

Spørsmålet er jo hvem som "eier" innlegget. Har den enkelte bruker full råderett over det man skriver eller eier fp alt som blir skrevet her inne? Det må avklares. Hvis det er sånn at det man skriver på fp blir fp`s eiendom (det blir det samme som facebook har fått mye kritikk for) så må det komme tydelig frem når man melder seg inn.

Gammel 12-11-12, 16:58   #9
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Spørsmålet er jo hvem som "eier" innlegget. Har den enkelte bruker full råderett over det man skriver eller eier fp alt som blir skrevet her inne? Det må avklares. Hvis det er sånn at det man skriver på fp blir fp`s eiendom (det blir det samme som facebook har fått mye kritikk for) så må det komme tydelig frem når man melder seg inn.

Jeg kan jo kopiere alt du skriver.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 17:00   #10
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt ærlig så er jeg ikke så opptatt av det. Jeg skriver ikke ting her som er så private at jeg ikke kan la det stå her for evig og alltid. Og hvis jeg skriver noe veldig privat, eller noe jeg angrer på så sletter jeg mine egene innlegg ganske kjapt. Jeg har ikke noe behov for å slette hele tråder.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 17:01   #11
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Klipp og lim fra nettvett.no:

Sitat:

Vær bevisst på hva du skriver og hva du legger ut
Før du legger ut informasjon, bør du vurdere nøye det du ønsker å legge ut.
Har du tenkt på om det du publiserer inneholder opplysninger om andre, eller et bilde der andre er avbildet?
Hvis det er det, kan det være en god idè å kontakte disse før du legger ut informasjon på Internett.
Ytringer på Internett kan misforstås av leseren. Det er ikke sikkert at det du skriver blir oppfattet slik du ønsker. Unngå ironi når du skriver, det kan fort bli feiltolket.

Det er greit å tenke på dette før man skriver på det store internettet.

Gammel 12-11-12, 17:06   #12
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seriøst??

Gammel 12-11-12, 17:31   #13
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Du er ikke bare på jordet, men på feil jorde. Å anta at man har copyright på det man skriver på et internettforum er rett og slett helt på trynet.

Najade er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 18:54   #14
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Jeg har sett dette før.. En bruker lager masse drama, får advarsler, blir utestengt og får ikke si mer om saken og folk begynner å bli lei, orker ikke mer og vil komme seg videre.
Men den utestengte er ikke ferdig og bruker alle hjelpemidlene man kan.
Nå er det å slette innlegg.. Enten får den utestengte brukeren viljen sin eller ikke. Om ut.brukeren får det finner den alltids på noe nytt.. kanskje lage ny bruker for å stikke litt.. Lage litt drama likevel..

-Nj- er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 17:22   #15
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarte aldri å forstå vitsen med dette bloggreiene, og det er sikkert like godt.
Uten at jeg skjønner hva denne uoverstemmelsen egentlig går i, så er det likevell en påminnelse om at man er på nett.
Man tror man er trygg, man tro man kjenner osv., men likevell så er man ikke det. Plutselig står man der, og ting føles urettferdig fra ene eller andre kanten.
Om jeg deler personlige ting jeg vil ha kontroll over, så skriver jeg det i M1 eller M2, nett fordi jeg har opplevd ubehagligheter med at jeg ikke kan kontrollere egne tråder og ikke får slettet.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 20:28   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det at vedkommende har tråkket over grenser gang på gang kom som en overraskelse på den utestengte brukeren. Forumledelsens oppfatning av hva som har skjedd i denne saken og hva de gir uttrykk for representerer ikke alltid de faktiske forhold.

Gammel 12-11-12, 20:30   #17
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Det at vedkommende har tråkket over grenser gang på gang kom som en overraskelse på den utestengte brukeren. Forumledelsens oppfatning av hva som har skjedd i denne saken og hva de gir uttrykk for representerer ikke alltid de faktiske forhold.

Som sagt, om den utestengte brukeren ønsker oppklaring, kan hun ta kontakt via kontaktskjemaet. Vi kommer overhodet ikke til å diskutere dette her, og vi aksepterer overhodet ikke din feilaktige og ekstremt ensidige framstilling av saken.

Toffskij, moderator

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 12-11-12 kl 20:40. Årsak: Skrivefeil
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 20:43   #18
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Ok, dette grenser faktisk til det paranoide, altså. Hvis den kjempeskumle og korrupte forumledelsen ønsker å bruke disse innleggene i sin senere klandistine utpressing av den tidligere brukeren så har de nok tatt de nødvendige skjermdumpene. Og da kan de jo egenlig slette alle innleggene, for å slette nødvendige spor.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 16:27   #19
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Det var poenget mitt.

Men er det her kjernen i problemet med forumledelsen ligger?

Eller er det også interressant å se på hva som førte til at ledelsen måtte gå til et så drastisk skritt som å utestenge en bruker?

I info-tråden står det at:

Sitat:

På bakgrunn av brukerens blogg-bruk og kommunikasjon med forumledelsen la vi frem en flere punkter vi ikke lenger ønsker å forholde oss til. Vi grensesatte deler av forumbrukerens adferd. Disse forholdene går ikke på brukerens åpne aktivitet på FP.

Det vil si at det har foregått ting på bakrommet her. Jeg nekter å tro at en gjeng med så fornuftige mennesker som moderatoerene vi har på dette forumet finner opp et oppdiktet scenario, for deretter å være lojale mot hverandre bare på trass. Jeg synes det er bra at det er moderatorer her som skriver at det er lov å være uenig i hvordan ting har blitt håndtert. Og jeg forventer at det foregår oppvask der hvor det trengs.

Sist redigert av Minerva : 12-11-12 kl 16:41.
Minerva er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 20:43   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Men er det her kjernen i problemet med forumledelsen ligger?

Eller er det også interressant å se på hva som førte til at ledelsen måtte gå til et så drastisk skritt som å utestenge en bruker?

I info-tråden står det at:

Det vil si at det har foregått ting på bakrommet her. Jeg nekter å tro at en gjeng med så fornuftige mennesker som moderatoerene vi har på dette forumet finner opp et oppdiktet scenario, for deretter å være lojale mot hverandre bare på trass. Jeg synes det er bra at det er moderatorer her som skriver at det er lov å være uenig i hvordan ting har blitt håndtert. Og jeg forventer at det foregår oppvask der hvor det trengs.

Synes du det er greit at moderatorer sprer fortrolig informasjon og at forumledelsen ikke har noen problemer med dette? Synes du videre det er greit at den som varsler om uregelmessigheter som dette skal mistenkeliggjøres, hetses og mobbes ut?

Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.