Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Norske foreldre gjør forskjell på jenter og gutter

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-12, 20:07   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norske foreldre gjør forskjell på jenter og gutter

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Stikkord her er at man blir enige om ting. Oppgaver skal nødvendigvis ikke være "politisk korrekt vurdert", men også hvordan det passer inn, hva som er effektivt og hva som er hensiktsmessig. Og hvordan det løses får være opp til den enkelte familie...

For å si det ganske enkelt - det er nok mer effektivt at kona fikser gardinene og jeg tar dekkskiftene ;-)

Jeg tror også det er viktig å være klar over at selv om det tradisjonelt har vært kvinner som har gjort endel innendørs oppgaver er det langt fra sikkert at de har gjort det med glede. Så lenge man går inn i den diskusjonen med det som utgangspunkt at man skal dele likt og at kvinnen ikke nødvendigvis er nærmest til å gjøre de kjipe oppgavene tror jeg man har et godt utgangspunkt for å bli enige også. Det er ingen som sier at man må dele fullstendig utradisjonelt, men familier som mener de har en fin fordeling når kvinnen gjør alt inne og mannen bytter dekk og måker snø og tror de har en rimelig lik fordeling, lurer jeg på om skjønner hva det vil si å dele. Det er en ganske god illustrasjon å se på prisen på dekkhotell vs vaskehjelp. Selvfølgelig kan man være enige om at en gjør alt og en annen ingenting også, så lenge man ikke har noen illusjon om at man deler likt.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.